Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikett: sci-fi-filmer
Läst 1009 ggr
Leffe
0

The Thing en nyinspelning

Den 2 december kommer en nyinspelad The Thing att ha premiär i Sverige. Huvudrollerna har Mary Elizabeth Winstead, Joel Edgerton and Ulrich Thomsen

sissie
0

Den gamla The Thing har man sett för många år sedan. Säker 25 år sen. En film som gav mig kalla rysningar. Det var då det.

Får se om man ser denna senare när och om den dyker upp på tv.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

starhawk
0

#1: Du menar nyinspelningen av John Carpenter från -82? själv har jag bara sett orginalet från -51

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Leffe
0

#2 "Fantomen från Mars" hette den då

starhawk
0

#3: Möjligt att den gått under den titeln, men jag minns den som "The Thing" dom knäppa svenska titlarna är inget som jag lägger på minnet

Leffe
0

#4 Orginaltiteln på den är "The Thing From Another World". Skulle vara kul att se den också. Den bygger tydligen på en historia av John W. Campbell Jr.s: "Who Goes There?".

starhawk
0

#5: Jo den titeln låter mer bekant! det var åtskilligt länge sedan jag såg den

medde
0

Minns den från 82. Hua vad man tyckte dne var ruskig,Undrar vad man skulle tycka om den i dagensläge? Ganska tam skulle jag tro.

Den nya ska ses!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Allamej
0

Den från -82 är läskig fortfarande, älskar den. Den nyinspelade är också rätt läskig men faktiskt inte lika mycket

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Leffe
1
medde
0

Ärligt så tyckte jag då att den var lite ruggig.. Men visst var den bra för att vara då på den "tiden"

Allamej
0

Den var riktigt läbbig och den nya kommer inte i närheten, ok att det är kul att höra svenska och norska i en amerikansk film men nä, håller sig inte alls mot -82

Därav så har jag en tendens att inte vilja se nyinspelningar. Skulle vara Soilent Green då men det har väl mest med min åsikt om huvudrollsinnehavaren om något :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

medde
2

Många gånger är det en klart bättre story i dom äldre, dom  nya litar för mycket på tekniken och vill ha den vass, men faller lite på resten

Leffe
0
medde
0

#13 Ibland så🤔