Framtida lapptäcke
Jag känner mig väldigt pysslig men har inte så mycket att pyssla med känner jag. Men jag fick en symaskin när jag fyllde 25 för 1½ år sen och den har jag inte ens använt än! Men nu har jag beställt 2 tyger ifrån ebay som jag tänker göra ett lapptäcke av så fort det anländer. Håller tummarna för någorlunda snabb leverans och inget tullkrångel eller annan skit.
42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se
Spännande 
Läckert! Jag hoppas verkligen du visar då det börjar ta en form där hemma. Ska verkligen bli kul att se.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Jodå ska allt visa upp processen fast jag lär antagligen mer än en gång slita mitt hår och vrålgråta Vad har jag gett mig in på!? Haha
Det går nog bra, Har gjort ett själv som ett påslakan (till spjälsäng) till min äldsta dotter när hon låg i magen. Den blev lite bucklig och vriden , men fin ändå. Dom andra två barnen har haft den med och nu ska barnbarnen få ha den den dag dom kommer. Fast det får dröja ett tag till hoppas jag. :)
Ska bli spännande att se resultatet sen 🙂
Dom tygerna skulle passa väldigt bra att quilta längsmed figurerna så de blir tredimensionella.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#6 Vilket bra tips
#6 Om du såg mig nu skulle du se att jag var som ett stort frågetecken!
F.ö kom brevbäraren med tygerna igår =)
Quilta är när man syr figurer eller mönster på filtar, dvs två lager tyg med stoppning emellan.
http://3.bp.blogspot.com/-5kYKb9x3Vh4/TaxaZ7zppkI/AAAAAAAABgQ/XeCFoEJclto/s1600/regnbags2.jpg
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#8 Kul att dom kommit nu. Väntar nyfiket på resultatet..
Kom plötsligt på att jag helt glömt av att visa hur det blev så här kommer några bilder!
Ett par kuddar blev det med
Men åååå Vad läcker, vill du sälja? Vill ju ha pläden😛 Skrapar vacker med foten

Snyggt!
Stefan - Modellbyggare
Instämmer StefanW. Awsome!
Filten säljes icke! Utan sparas till framtida barn. Kuddarna säljes däremot =)
#18 Så synd, men är ärligt så förstår jag dig och hade gjort samma sak. Dvs säga spart pläden.
Vad vill du ha för en kudde?
#19 130-150 kr beroende på vilken
Star Wars