Hur många tror?
I dag publiceras den en artikel om hur många amerikaner som verkligen tror på utomjordigar. Det sägs att var 5 amerikan tror på detta. Ganska intressant då även en stor del tror att den globala uppvärmningen är en bluff. Hmm.. Vad tror du om det här?
Läs gärna vidare på länken
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Den globala uppvärmningen är ju en bluff så det är inte så svårt att tro på det. Vad beträffar utomjordlingar så är det inte heller så svårt att tro på det, vad som var speciellt var att så många amerikaner tror att jorden styrs av ödlor, har dom tittat för mycket på V?
Vad Bigfoot beträffar så har ingen hittills lyckats dublicera Pattersson-Gimli filmen, det går med dagens specialeffekter, men filmen togs på 60-talet då dessa effekter inte fanns. Dessutom har anatomer fingranskat filmen och lederna på "figuren i dräkten" stämmer inte alls med en människa
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Jag blev ändå förvånad av det höga antalet som svarade ja på frågan.
Borde ha varit mer som tror på aliens?

Att tro på "aliens" är inget som jag ser som konstigt på något sätt, då skulle jag nog snarare betrakta en person som inte tror på utomjordiskt liv som konstig
Hmmm jag har ju sett det ena och det andra så… 😃

Någonstans där ute finns dom nog!
Men dom finns inte här hos oss än! Dom skulle ha haft så överlägsen teknik för det att dom inte behövde hålla sig gömda!
Så tror jag!
Tänker så här..hur gammal är jorden och hur gammalt är universum? Mycket har hunnit hända innan ens jorden blev beboligt..så visst kan det finnas utomjordingar🙂
Universum är väl teoretiskt ca 13.8 Miljarder år gammal, så det vore ju knepigt om vi på jorden vore de enda "intelligenta" liv som finns bland alla dessa galaxer och planeter.

#6: Håller inte riktigt med dej där Janne, om dom vill studera våran "naturliga" utveckling så ser dom väl till att hålla sig gömda för att inte påverka. Finns ett intressant avsnitt i Star Trek The Next Generation om det problemet "Who watches the watchers" (avsnitt 4 säsong 3)
Det som gör mig lite konfunderad gällandes aliens är…….
Varför har de kommit till jorden för att samla guld, när man idag (mänsklig nutid) kan göra guld på konstgjord väg?
Det får jag inte att gå ihop.
#10 Kluriga tankar, men bra.
Jag har grubblat på det där bra länge, men gav upp.
#12 Kanske lika bra innan det blir gråa hår
🤔
😂

Om man ser det som att dom "studerar oss" som vi studerar småfåglar och vilda djur, så kommer deras existens att bra mycket liknas vid någon form av "Gud". Då är frågan var för låter dom oss hålla på som vi gör, krig, miljöförstöring osv?
De "goda av oss mäniskor" hjälper ju lägre stående raser att överleva, vill ju inte att de utrotas?
För väldigt många människor är aliens gud/änglar.

#15: Jo men Janne, dom är ju aliens, inte "goda av oss människor" dom kan ha helt andra bevekelsegrunder för sina studier

#17 🤔Det kan jag ju ta till mig.