Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikettstargate-wars-trek
Läst 1981 ggr
Xenity
2

Star Trek Kluring

Här kommer ett litet test för att se hur stor Trekkie ni är!Glad

Live long and prosper!

[SallysPigge]
0

5 Rätt Skrattande

hade fel på 3, 5, 7 tror jag det var :-S

Xenity
0

#1 Grattis, hoppas jag lagt den på en bra nivå och lycka till ni andra som hugger tänderna i den!Glad

Live long and prosper!

[SallysPigge]
0

#2 Ja den var bra Skrattande

emmajensennn
0

rät på fråga 6 & 7 ^^ kanske är för att jag aldrig sett det programet ;)

You can't make a rainbow without a little rain

olaka
0

Attans, missade Worfs frus namn. Good one!

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Xenity
0

Tack Olaka, kul att den uppskattas!Glad Fråga 3 och 5 verkar många ha det tufft med, hehe!Skrattande

Live long and prosper!

[stblues35]
0

Haha jag är ingen stor TrekkieGlad

medde
2

Superkul Kluring. Tack för du gjorde den här på sajten, En guldstjärna i boken

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Xenity
1

Tusen tack för de fina orden och guldstjärnan medde, det uppskattas verkligen!Glad Jag använde mig av Star Trek Encyclopedia, tog några timmarFörvånad men det var det värt, så vem vet, det kanske kan komma mer…Cool

Live long and prosper!

medde
1

#9 Det móttager vi med stor glädje här på sajten. Guldstjärnan var du väl värd, Du kanske vill ha ett Insider som tack, jag har en hel del "guldpengar" insamlade, så det bjuder jag gärna på=)

Mvh

Xenity
1

Ja det tackar jag inte nej till medde, det vore hyvens!Glad

Live long and prosper!

medde
0

Xenity! Fixar det under morg fm, utlovad från datan. Nu och är via mobilen. Så i morg ska du ha ett orange f i din avatar

medde
0

#11 Nu är det fixat, det ser du genom att du har det oranga "F" i din Avatar.

Xenity
2

#13 Tusen tack medde för den tidiga julklappen som räcker ända över jul!Glad Kan väl snickra ihop nått mer till julFlört

Live long and prosper!

[SallysPigge]
0

#14 Låter bra tycker jag :-D

medde
0

Instämmer det låter ritigt bra tycker jag, och ser verkligen frm imot det

Xenity.. Insider varar i 30 dagr, men hör av dig efter den tiden så fixar vi en ny månad

sissie
2

Mycket bra gjord. Trodde jag hade koll på Star Trek, men missade två. Däremot så är Worfs frus namn även mitt registrerade namn på min kennel.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Jina
0

Rätt nöjd med 6 rätt!

Xenity
0

#17 o #18 Grattis och bra jobbat till er båda! Glad

Live long and prosper!

Spöket
0

2 fel Glad

Vad hette Worfs första fru?

Multi vad?

Xenity
0

#20 Grattis Spöket! Jo Worf gifte sig först i The next generation med en klingonsk kvinna och senare i Deep Space Nine med trillsk kvinna.

Live long and prosper!

Spöket
0

Enligt en.wikipedia.org/wiki/Worf så var de aldrig gifta.

De träffades 2359,

2365 träffades de igen och Worf ville gifta sig men det ville inte hon.

2367 fick han reda på att han hade en son, nu ville hon gifta sig men det ville inte Worf för han ville inte att Alexander skulle dras med Worf vanära.

Igår såg jag på DS9 och där var det tydligt att han inte varit gift innan ( i avsnittet där Worf och Dax gifte sig)

Multi vad?

starhawk
0

#21-22: Funderade också på det där! hade precis för mig att Worf aldrig var gift med henne, jag hade tydligen rätt. Tack för upplysningen spöket

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Xenity
0

#22-23 Ni har självklart rätt! Det var ett tag sen jag kollade igen om TNG så jag fick visst den detaljen om bakfoten. Tack för att ni klargjorde detta. Frågan ska istället vara: Vem är mor till Worfs son Alexander Rozhenko?

Live long and prosper!

starhawk
0

#24: Svaret är  halv-klingonen-halv-människan K'Ehleyr, hon var alltså inte klingonsk utan halvblod men hon såg klingonsk ut, (Alexander blev med andra ord trefjärdedels klingon) Att jämföra med Torres i Voyager som också var halvblod men hon såg mer "halvvägs" ut

Spöket
0

Fast Torres hade ett jäkla klingonhumör till skillnad från Alexander Glad

Multi vad?

starhawk
0

#26: Klingonhumör?? Hon hade ett jäkla humör men det finns det många mänskliga kvinnor som också har, och nog uppvisar detta humör mer mänskliga drag än klingonska.

olaka
0

#26/#27

Jag vill inte förstöra något , men det kan ju ha att göra med att Belana spelades av en vuxen utbildad skådespelare också.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

starhawk
0

#28: Nu förstår jag inte riktigt hur du resonerar, alla roller spelas väl av skådespelare? Om dom spelar en karaktär med hetsigt humör har väl knappast att göra med vilken ålder skådespelaren har?

olaka
0

Nu var det ett tag sen jag såg ST-TNG, men vad jag minns så var jag inte superimponerad av Alexanders skådespelartalang. Han sprang mest omkring och var irriterande.

Försökte han inte att vara en redig Klingon i ett avsnitt av DS9?

starhawk
0

Nu var det ju inte Alexander som var skådespelare utan en skådespelare som gestaltade Alexander, och där har vi ju fyra stycken inblandade beroende på ålder

olaka
0

Ah, visste inte det. Starkaste minnesbilden för mig är den där ungen som gick i skolan på Enterprise.

joheck
0
Spöket
0

# 30

Jo han försökte det men blev mer sedd som en pajas än som en krigare. Torres hade sopat mattan med honom om de hade möts i nån fajt Skrattande

#27 Alla kan ha psykiska problem, ett sånt temperament är knappast normalt eller särskilt hälsosamt i längden.

Multi vad?