Mindre kul om "The Hobbit"
Inte för det här har med sajten ämne att göra, men vi har flera ggr talat om den här filmen, och djurvän som jag är så känns det här mindre kul att läsa..
Under filminspelningen "The Hoobit" förolyckades det runt 27 djur allt enl "The American Humane Association". Djuren dog inte framför kameran utan på farmen som var på förvades på under inspelningen av filmen. Det fanns slukhål, trasiga stängsel och branta klippavsatser runt om farmen som inte skyddades med staket eller annat. En djurvårdare berättar om då han kom till sitt jobb på morgonen och en ponny som då ska ha enl skötaren " Han kraschlandade från en vall och var verkligen i dåligt skick," Ponnyn var vid liv men med bruten rygg. Vidare så talas det om hästar som skurit upp sina ben runt om i den farliga oskyddade terrängen. 12 getter föll ned i slukhål osv..
Nu tar sig djurrättsföreningar en riktig funderare för att göra protester på premiären av filmen av anledningen av den dåliga skötseln på filmen djur.
Läs gärna vidare på länkarna som leder till en artikel om ämnet
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Det var ingen bra reklam för filmen. Nu kommer jag se filmen i alla fall och förmodligen gilla den, men visst lägger det en skugga över produktionen.
Stefan - Modellbyggare
Fy bövelen 
Ja usch jag läste om det själv, dessvärre lär man ändå se filmen 
Peter Jackson har svarat på anklagerserna och han (och de andra som uttalat sig i svaret) har en helt annan bild av det hela: http://www.facebook.com/notes/peter-jackson/animal-allegations-on-the-hobbit/10151300381651558
Klart det finns en annan bild av det hela. Men visst ska alla få säga sitt, Men i det här så är det nog en hel del som stämmer.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Tråkigt att höra. 
Kastar verkligen en skugga över filmen.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen