Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikett: övrig-science
Läst 1887 ggr
Surtsey
0

Dokumentär; Verkliga superhjältar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En kanal som jag kommit att uppskatta mer och mer är Kunskapskanalen. Ibland kan man råka på riktiga guldkorn till program.

Just ett sådant guldkorn ramlade jag över härom dagen när jag kanalsurfade och hamnade då på Kunskapskanalen som visade en dokumentär om verkliga superhjältar.
Kanske har du hört talas om detta fenomen tidigare?
Det är människor som iklär sig en superhjältedräkt, tar sig ett namn som typ Mr Extreme och bekämpar brott.

Jag kan verkligen rekommendera dokumentären. Väldigt fascinerande. Den visas imorgon, måndag kl 10,30 på Kunskapskanalen men går även att se på svt play - http://www.svtplay.se/video/343056/superheroes En del av dessa hjältar kändes väldigt tragiska och sorgliga tyckte jag, som han som dricker väldigt mycket öl. Men det är tv, saker vinklas så vad vet jag. Men andra hjältar kändes väldigt sympatiska och det kändes att de gjorde en bra grej som att ge förnödenheter till hemlösa.

42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se

[VSK]
0

Tack för tipset.

-tyvärr är jag alldeles för dålig att titta på kunskapskanalen Skäms

olaka
0

Det finns ju i Sverige också:

http://www.nattvandring.se/

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Surtsey
0

Fast jag tycker inte riktigt att man kan likställa nattvandrarna med "verkliga superhjältar"

42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se

olaka
0

Jag skojade mest, men det verkar ju som de gjorde mycket sånt också…

Det var en bra dokumentär, tog upp både bra och dåliga sidor utan att ha en berättarröst som skrev en på näsan en massa…

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

medde
0

Såg det här och har läst om det hela en del på nätet. Ganska häftigt

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥