Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikettsci-fi-serier
Läst 2138 ggr
medde
0

Inte att rekomendera

Vi har ju flera gånger skrivit om filmer serier vi gillar.. Vilket är toppen så man kan "hoppa över" det som är ingenting att slösa tiden på. Men vilka är dom filmerna och Tv:e serierna? Vilken är dom största kalkonerna inom Sci-fi?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

StefanW
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Plan 9 From Outer Space

Stefan - Modellbyggare

medde
0

Hua det där  är verkligen en kalkon. En film jag aldrig har gillat med en blev sin "hit" är Dune

StefanW
0

Original trailer for Dune (1984)

Stefan - Modellbyggare

medde
0

33 Jaha nu är du rolig som vanligt StefanW.. Men ser man trailer kan den ju verka något. Men näe jag kunde inte med denna film.. Men om jag minns rätt så blev den ganska poppis dock ändå. vad och varför var det möjligt?

StefanW
0

Ibland är filmen så dålig att det blir "kult" att se den!

Här är en liten till samling, med filmer som man inte kommer att sakna…

.

Stefan - Modellbyggare

Spöket
0

2001 a space odyseey har jag aldrig begripigt mig på (lyckas alltid somna i slutet av filmen)

Multi vad?

medde
0

#5 Men ärligt, det här var inte utan man skrattade då man såg klippet.

#6 Den är ganska knepig, kanske om den blev kortare..

starhawk
0

#6: Jo! slutet av den är fullständigt obegripligt, jag läste tillslut i en recension om vad som hände i slutet men det gjorde det inte bättre

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Surtsey
0

Har tänkt lite på de här och kommer faktiskt inte på nån riktig kass sci fi som jag sett förutom 2001, och de är av samma anledning som andra sagt redan. Jag fattar inte grejen.

42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se

medde
0

#9 Det är nog många med oss som säger exakt samma sak

ru4real
0

Nu var det ju ett tag sen jag såg 2001 (har dock en samlarversion stående, med en filmremsa från filmen medlagd), men den blir ngt klarare om man ser uppföljaren 2010. Men visst är dom ganska skruvade. Enklare att läsa böckerna, då blir det ngt klarare också.

Hej förresten, har inte skrivit här tidigare.

StefanW
0

#11.2 Hej och välkommen hit!

Stefan - Modellbyggare

medde
0

#11 Hej och välkommen!

[VSK]
0

2001 minns jag gott å väl.

Jag hade världens förväntningar om den filmen.

Jag blev besviken efter det att jag sett den. Kanske jag hade för stora förväntningar.

medde
0

#14 nja kanske inte du hade för stora, den var knepig.

[VSK]
0

Då känner jag mig normalt funtad då mao Glad

medde
0

#16 Exakt vill jag säga..

[VSK]
0

Glad

medde
0

Flört

olaka
0

Promethius är en av de största besvikelserna för mig senaste åren.

Hu! Som att få katt-aids i ögonen.

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Spöket
0

Näe, den var ju över förväntan. Jag var supernöjd när jag gick ut från biosalongen…det var lite 70-tals känsla i början av filmen (det gillade jag) Jag ger filmen en stark 4 av 5

Multi vad?

olaka
0

Första halvtimman mös jag, för den är så snygg. Men sen kom manuset in och förstörde alltsammans; de gigantonormiska logiska luckorna, bristen på djup( och bredd) i karaktärerna samt hur otroligt o- och antivetenskapligt allt vetenskapligt framställdes gjorde att jag tappade allt förtroende för Ridley Scott.

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

ru4real
0

#22 Håller med. Som vackert filmad rulle var den helt ok, men efter ett tags funderande blev jag bara mer och mer irriterad, kommer på följande saker som störde mig mest, väldigt snabbt tänkt;

Att man plockar av sig hjälmen enbart m upplysningen från en liten apparat, man har inga vapen med sig alls, man skickar inte ut en liten robot som får ta prover och undersöka, man klappar den lilla mystiska djuret osv… och det är säkerligen bara första timmens brister. Sen skiter det sig totalt, felen blir bara fler och större. Tex hennes operation som ingen bryr sig om och fråga ngt om efteråt när hon blodig och medtagen kommer stapplande osv.

Synd, han slarvade bort ngt som skulle kunna ha varit hur bra som helst.

Spöket
0

Jag håller på att se Stalker, har sett mer än hälften men känner att jag måste se om den för jag har slumrat till då och då.. men rent spontant så kan jag inte rekommendera den, den är grå,skitig och dyster Obestämd ..och jäkligt dyr att köpa Rynkar på näsan

Multi vad?

medde
0

#24 Hur dyr, vilket pris är det på den?

Sehvrin
0

#24 Och jag tycker att Stalker är en helt underbar film ;) Visst är den långsam, men de har lyckats fånga stämningen i Zonen så väldigt bra. Kanske måste man vara bekant med "picknick vid vägkanten" för att kunna uppskatta den till fullo. En serie jag inte kan rekommendera är Seaquest säsong 3 (och tvåan är ganska kass också). Däremot är säsong 1 bland de bästa serier jag sett. Synd när det blir sånt kvalitetstapp i en serie.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

medde
0

Var kan jag finna filmen stalker?

[VSK]
0

Menar du för att köpa eller hyra?

medde
0

#28 Menar nog köpa då att fínna den till hyra blir inte lätt för dig att söka rätt på Flört

[VSK]
0

Host host Tungan ute

Länk

Spöket
0

*27 Den finns på CDON cdon.se/film/stalker(2disc)-410626

eller så köper man hela samlingen cdon.se/film/andrei_tarkovsky_collection_(7_disc)(import)-14154768

Multi vad?

medde
0

#31 Tack ska kika in på länken du gav.

[Starman]
0

Jag vill avrekommendera Hungerspelen till alla. Det är en två-och-en-halv timme långt slöseri med tid att sitta igenom, och den får 10 av 10 möjliga Twilight-poäng.
Just don't.

Surtsey
0

Jag får nog lite hålla med #33. Förstår inte alls hajpen kring Hunger games. VAD är så bra!?

42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se

ru4real
0

Håller med de som inte tyckte om Hunger Games, jag hade tyvärr ganska höga förväntningar på den, men oj vad besviken jag blev. Underlig story, tråkiga skådisar och hundeffekterna i slutet var usla.

Synd, men jag tror böckerna är bättre.

medde
0

Jag gillade filmen, Visst kan det inte jämnföras med böckerna, men jag tyckte den var okey, ja då förutom en viss period som var helt onödig. Men i det stora hela ok för mig.

Spöket
0

Ang Hunger Games, jag såg den på bio och hade inga speciella förväntningar då jag inte ens läst böckerna.

Jag tyckte det var en ok film tills "spelet" började.

Jag fattade inte var hundarna kom ifrån i slutet- släpptes de ut från nån bur nånstans och hur kunde de komma fram till dem så fort ?! Väldigt märkligt.

Multi vad?