Sci-fi som bevis mellan Apple / Samsung
I en rättgång ang iPad mellan Samsung och Apple, så underkänns vissa delar av Samsungs bevisning. Samsung argument att Apple inte skulle få patant på iPad, eftersom "Stanley Kubik var först. Eftersom i filmen "2001 A Sapce Oddyssey" som är från 1968 är det två stycken som sitter i filmen vid att matbord och använder en liknande iPad platta. Men domaren tyckte inte att Sci-fi höll som bevis samt det underkändes även ett "bevis" från en 70- tals serie som var för barn "The Tomorrow people.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Vad gäller rättegången då? Vad bråkar de om?
42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se

IDG: "
"I den pågående rättegången som är planerad att fortgå till oktober har Apple begärt 2,5 miljarder dollar i skadestånd från Samsung. Apple hävdar att Samsung har gjort intrång på både design och patent i flera av sina produkter inom smartphones och surfplattor."
Stefan - Modellbyggare
Apple gör alltså allt för att bromsa Samsungs upptåg i USA.
Yepp det stämmer. Nu åker även Youtube ut från Iphone och Ipaden
Jepp.
Tur jag har en halvgammal hederlig Samsung Galaxy SII 
Dotter har både Iphone och iPad! Vilket hennes mamma inte har!
Se där ja. Tror jag håller fast vid min policy att icke stödja Apple med mina slantar
42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se
Då har vi samma policy då 
#4 Vad menar du med att youtube åker ut ur Ipaden? Har en Ipad själv …
#10 Ja ja du menar så. Tack! :-)
Min dotter har iPhone samt iPad..
Vi har bara en Ipad, som hela familjen slåss om, och sonen använder sig utav Youtube där en himla massa för att kolla på Eric Saade bla. :-)
Annars är det Samsung på telefonerna :-)
313 Hahah,, Du får Eric Saade på hemma, jag har en som spelar Jedward från morgon till kväll. Tror jag numera kan alla låter utantill
.
#14 Japp här är det Saade och helst popular .. spelas det inte så sjöngs det istället. Även vid sovdags blir det en truddelutt :-)
315 Oj vad jag skrattar här! Känner igen det helt och fullt, det enda är att artisten är en annan. Kan du också komma på dig gå och "nynna" på en barnens favorit låt?
#16 Absolut … sjunger även på Sean Banan mot min vilja … Kan bli arg ibland när barnen får kassa låtar att fastna … dessa älskade ungar :-)
#17 Sean Banan den kan även jag, Visst är barn underbara=)
#18 Sonen har hela Sean banans skiva … :-S Ja dom är härliga har 3 17, 14 och 8 ½ :-)
Jag har fått låten "Jag ringer på Fredag" i skallen. Den vill inte försvinna 
# 19 Som vi har farit ut från tråden ämne, men trevligt är det=) Kikade på din blogg. Grattis vilken fin och kul blogg, blev kvar därinne riktigt länge. Måste passa på att säga den lilla färglada djuret du virkat som sitter i en soffa. Wow så fin den är! Vill ha
#20 Ha! Visst är det lätt att fastna, och försvinner gör dom …
#20 Dom försvinner tillslut men när man är i det så känns det inte så 
#21 Ja oj det har vi visst
.
Åh vad kul att du gillar bloggen, har gjort fler saker som jag inte visat. får göra en ändring på det 
322 Bloggen var mycket bra, njöt även som jag sa av dina fina saker du gjort. Tyvärr har jag tumen mitt i handen och kan inte göra så fina saker.
Det där med stämningarna mellan mjukvaru/mobiltelefonsleverantörer är ett jäkla skräp. Undra hur mycket av de ca fem tusen som en ny smartphone kostar som är rättegångs- och advokatavgifter?
http://www.readwriteweb.com/mobile/2011/08/chart-of-the-day-who-is-suing.php
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.