Tips på serie sökes :-)
Om en som jag som älskar Star Trek skulle ge mig på att kolla på någon annan serie. Vilken skulle passa mig då? Någon som har lust att ge något tips?

Det enda jag kan komma på som någorlunda liknar Star Trek är väl den gamla Rymdpatrullen, tysk svartvit serie som gick i Sverige på 60-talet det blev bara sju avsnitt, rätt kul serie. Har själv skaffat den i ett anfall av nostalgilängtan och satt igång med att översätta den, har översatt dom fem första avsnitten hittills men nu ligger projektet på is
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Hm tysk svartvit från 60 talet … låter inte jätte lockande … men tack för tipset
Hmm.. Jag vet inte. Firefly? Andromeda? En annan Star Trek;)? Kanske Stargate, fast den är ju inte riktigt likadan.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Andromeda har skrivits av Gene Roddenberry också. Pappa till Star Trek. En trevlig men annorlunda serie än Star Trek. Tyvärr gillar inte jag sista säsongen något vidare. Alldeles för rörig för min smak. Men i övrigt är serien trevlig.
Smakprov första avsnittet första säsongen.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Åh tack för tipsen :-D Andromeda verkar intressant :-D
Hur är Firefly?
Kan man se dom på Youtube eller har dom bara klipp? Finns serierna att köpa? Kan visserligen ta och kolla upp det själv ha ha :-)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Firefly - The Series (Episode 1)
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Firefly och dess del 2 Serenity går att köpa, fick just ett erbjudande från Amazon UK där Firefly fanns med
Såg att den finns på CDON också.
http://cdon.se/film/firefly_-_complete_series_(4_disc)_(import)-556023-556023)
Wrooom!
#6 Tack ser spännande ut :-D
#7 & #8 Tack för tipsen :-D
Battlestar Galactica!
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

#10: I så fall skall det vara orginalet med Lorne Green som Adama
#10 & #11 Ok så det finns mer? Och en orginal, får kolla upp detta. Tack för tipsen :-)
Starhawn, nooooo nya Galactca är så otroligt mycket bättre (in my opinion)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Alla har rätt till sin åsikt själv har jag sett båda och tycker den nya var botten
*Farscape är en riktigt bra serie. Bra mycket bättre än Andromeda, som var rätt medioker. En av mina favoriter. Detta är en australisk produktion.
*Doctor Who rekommenderas varmt också.
*Har du sett Babylon 5? Den är rätt seg i början men håll ut så blir den jättebra sedan.
*Space: Above and Beyond eller som den hette på svenska Slaget om Tellus var rätt bra också.
*Battlestar Galactica. Jag gillar både gamla och nya serien. Undvik Battlestar 1980 och Caprica dock.
*Buck Rogers coh Lost in Space för att de ibland är skrattretande dåliga men ändå har tittarvärde.
*Space 1999 dvs Månbas Alfa kan vara av intresse också
*Just nu verkar det inte finnas någon serie med rymdtema. Jag gillar scifi/fantasyserien Sanctuary för att den ibland har med de helt oväntade lösningarna i manus + att suveräne Christopher Heyerdahl är med i serien.
*Arkiv X och Supernatural är 2 serier med skräck/scifi/fantasy som tema.
Why is it that dinosaurs always die running?
#15 Oj här var det tips, ska kolla igenom din lista. :-D Ser intressant ut.
Arkiv x vet jag redan dock att den är bra, följde den på tv när den först sändes och såg filmerna på bio :-P Men jag jade inte många kamrater som tyckte detsamma just då …
Det här va en rolig tråd, jag älskar ju både scifi och serier! Ska ta och se ifall några av era tips kanske skulle vara nått för mig också.
Just nu håller jag på att titta på Babylon 5 och det är en serie som jag verkligen rekomenderar. Som #15 skrev så är det lite segt i början men sen är man fast. Tycker även Stargate (SG1 och Atlantis) är skitbra, men det är ju rätt annorlunda mot Star Trek.
Verkar som att jag får ge Babylon en chans :-D
Babylon tycker jag om. Jag har dock inte kunnat följa serien från avsnitt till avsnitt, men sett en hel del i alla fall. Trevlig serie med annorlunda karaktärer av vitt skilda slag.
Wrooom!
#18 Hoppas du kommer att gilla den, och det var värt att ge den chans.
Oj nu får ni mig att vilja se den ännu mer, när ni är flera som gillar den :-D
Prova. Tala gära om hur du tyckte var det efter några avsnitt.
Japp det ska jag göra. Men jag är lite rädd att jag ska tänka Star Trek hela tiden och jämnföra ….. :-S
#24 Visst är det lätt att jämnföra, men efter några avsnitt så brukar man tappa den känslan..
Bra :-D
Kan nu berätta vad jag tycker av det jag sett, Andromeda, verkade intressant då jag sett 12 avsnitt, men insåg att gud vad tråkigt, med 7 skådisar. Det handlade om samma personer hela tiden. Varje avsnitt så hoppades jag på att en ny karaktär skulle anlända … men näää ..
Just nu känner jag mig inte motiverad att fortsätta …
Har idag sett Babylon 5 och sett 2½ avsnitt … känns lättare och mer intressant och ska snart se klart avsnittet. Kan dock inte låta bli att tänka på Deepspace 9 eftersom dom är på en rymdstation. Och en del utav mig vill fortfarande bara se Star Trek … men jag intalar mig att det är Star Trek jag ser på för att ge serien en chans.
Ja jag är lite knäpp och enligt min son 8½ som just kommit hem från bion efter att ha sett den nya Spindelmannenfilmen, säger att Star Trek är bara för töntar … Så jag är mamma tönt som babblar på. :-)
#28 Ja jag ska se mer när sonen lagt sig, åtminstonne se färdigt avsnitt 3 … jag somnade, men var trött så det var inte serien. Hoppas verkligen jag kan lägga Star Trek åt sidan och få fler favorit serier inom SCI-FI :-)
Har bullat upp med gott och läsk så jag har en anledning att sitta kvar och se mer :-)
Åh inser nu att i säsong 2 kommer ju Bruce Boxleitner
… En älskling från 80-talet … Nu står jag nog ut 1 säsongen när jag vet vad komma skall. .. Lite ögongodis 

Är på avsnitt 7 av 21 … Bruce here i come …. 
.