Månbas Alpha
Kommer ni ihåg den serien?
Den gick väl på 70-talet eller kanske början på 80-talet om jag minns rätt. Då iaf, så var man klistrad över denna serie.
Såg ett avsnitt av den serien för nåt år sen och jag höll på att dö he he.
Utveckingen går verkligen frammåt 

Månbas Alpha var ju en speciell serie, man la så att säga upp ramarna och sen fick olika författare skriva avsnitten, det var därför det inte var nån röd tråd i serien
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Kommer väl ihåg denna! Har också ett minne av att dom hade några små "markfarkoster" typ "månbilar -traktorer" som fanns som plastbyggsatser.
Vet att jag byggde minst två typer, har letat mig fördärvad efter dem, men ike, sa nicke!
Var den inte i svartvit?

Några månbilar minns jag inte, däremot flög dom jämmt omkring i sina "Eagle transporter" och attackversionen "Hawk" förekom i några avsnitt dessutom, båda dom finns i plastbyggsatser, själv har jag byggt en Eagle en gång, fast dom är svåra att få tag på numera
Nej den var definitivt inte i svartvit!
Hade själv byggsatser av dessa skepp 
Åh, den såg jag några avsnitt från för ett par år sedan. Minns att man satt som klistrad framför dumburken.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Stämmer bra att man satt klistrad framför TV när man var liten. I vuxen ålder så kunde jag inte förstå hur man kunde gilla det som barn. 

#6: Man förändras! som liten såg jag på "Mannen från UNCLE" och tyckte den var fantastisk, som vuxen har jag återsett några avsnitt och dom var ju rätt barnsliga

Ja, jag kommer ihåg dom små skeppen, dom hade jag också. Men det var några fordon förseda med larvfötter , tror till ochmed dom hade någon form av missill på taket/flaket.
Jag utrycker mig FEL det är ju inte bilar utan något slags traktor -tank.
Har för mig att det var ett mycket udda märke som gjorde modellen, den var inte bra.
Corgi?

Nu var jag redan vuxen eller ung vuxen när Månbas Alpha gich så jag följde den bara i början med förstrött intresse, sen så blev det väl lite si och så med dom senare avsnitten, men jag har absolut inget minne av några markfordon alls, dök dom upp senare i serien?

Kunde inte låta bli att köpa alla avsnitt när de blev tillgängliga i en box, ingen höjdare med dagens mått, men jag minns de som den första Sci-Fi serien man såg på. För en tid sedan fick jag tag på orginalutgåvan av modellen, och ja, jag tänker bygga den!

Stefan - Modellbyggare
wow 
Då får vi se foto på den när den är klar då`?

"den här är en annan, en Airfix"

#14: Inget minne av den, den måste dykt upp sent i serien, då jag redan slutat titta

#14 Minns Moon Buggy, kommer ihåg att US Army åkte runt i något liknade (långt innan fyrhjulingar blev populära! ;-))
Boxarten har jag sett tidigare, den vore kul att bygga.
Stefan - Modellbyggare
Tyvärr var det här inget av mina stora favoiter, men kul att läsa om det i dagens läge
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥