Prometheus premiär
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag är nyfken på att se Noomi Rapace som spelar huvudrollen då Ridley Scott, regissören bakom "Alien" och "Blade Runner" återvänder till den genre som han varit med att definiera och denna gång gör han det i 3D. Med PROMETHEUS skapar han en banbrytande mytologi där ett forskningsteam hittar en ledtråd till människans ursprung på jorden. Jakten leder dem till universums mest avlägsna platser där de måste riskera allt för att rädda mänsklighetens framtid. I övriga roller ser vi bl.a. Michael Fassbender, Charlize Theron och Guy Pearce.
Stefan - Modellbyggare
Såg ett repotage om den här filmen nu på förmiddagen. Den verkar helt klart bra. Den vill jag se utan snack.. Men tror ärligt jag väljer först då jag går på bio Men in Black. Men helt klart vill jag se bägge två filmerna.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Var och såg den ikväll. Den var intressant. Några luckor såklart. Men mestadels fler frågor än den besvarade. Men jag är glad Ridley Scott valde att berätta mer om Spacejockeys. Dem har man ju velat veta mer om sen man först såg en i Alien
42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se
Men man kan kalls den helt klart se värd i alla fall?
#3 Jo, de tycker jag gott & väl att den är
#4 Kommer nog att försöka se den så snart som det är möjligt..
Ska se den ikväll.
Why is it that dinosaurs always die running?

#6 Vad tyckte du?
Stefan - Modellbyggare
Den var bra men jag hade förväntat mig mer. Filmen var fantastiskt snyggt gjord och för det mesta skötte sig skådisarna väl. 3/5
Why is it that dinosaurs always die running?
För er som sett filmen och vill läsa intressanta teorier kan jag rekommendera följande; Allt är Davis fel http://www.piruett.se/2012/06/06/allt-ar-davids-fel-annu-mer-prometheus-spoilers//#comments
#9 Kikade in lite snabbt på länken, men den verkar ju vara kalsa bra! Så jag kommer kasta mig in lite senare, så man har tiden att stanna kvar en bra stund och läsa allt gott och blandat som fanns på den

Helt okej underhållning, men jag tycker de skulle hållit alien-varelsen ute ur filmen. Den tillförde inget mer än frågor med tveksamma svar
Har inte hunit se filmen ännu. men den är ett måste ändå, så snart så=)
Jag tyckte att de aliens som simmade omkring i sörjan såg ut som stånd 
Annars var det en jättebra film, jag var supernöjd när jag gick ut från biosalongen 
Undra om det kommer en uppföljare, man blir ju nyfiken på hur det gick sen.
Multi vad?

Jag fattade för att det var alien filmerna som blir uppföljarna till denna. Känns som väl många sammanträffanden med "explodera-ur-bröst-aliens" som blev till i den här. Fast jag tycker ändå inte det funkar rikitigt..
Men klart sevärd som fristående, bra underhållning. Men att Noomis karaktär skulle vara så opåverkad efter sin "abort" som hon var känns långsökt. Det var ju ingen avancerad kirurgiteknik direkt:/
..och naturligtvis: blir du jagad av ett gigantiskt rullande rymdskepp så försök att kliva ur vägen istället för att ge dig på att springa ifrån det..
#13 Opps..
Men bra du var nöjd då du lämnade salongen, är man det då man lämnar bio så ska man vara nöjd. Jag måste ta mig i kragen och ta mig till en biograf för att se filmen.
#14 Nu vill jag inte avslöja alltförmkt (för de som inte sett filmen ännu) så jag svarar lite kryptiskt nu ; jag menar en uppföljare till dem som åkte iväg mot slutet.
Multi vad?