Virus-attacker
Fick ett mail nyss som började på RE (svar).
Jag misstänkte på stört att det var nåt lurt på G, men jag ville ändå kolla min säkerhet.
Två program i min dator blockade skiten.
Det visade sig att det var virus i fav.ico. Alltså en ikon som webläsaren automatiskt laddar.
Dels så blockerade WOT (Web Of Trust) och mitt antivirus (NOD32).
Grejen med WOT är att den kollar alla sidor man surfar till och jämför med en lista över skadliga sidor. Man får upp en varning om att sidan är skadlig. Grejen är att sidan lurar WOT, eftersom den försökte installera viruset via ikonen.
Ville bara varna er att vara lite extra försiktiga när ni surfar.

Virus är inte kul!
Själv är jag utan egen dator för tillfället då jag fått en trojan som gör att jag får blåsa om hela datorn. Det är TR/ATRAPS.Gen2 som är en elak liten jä..l. Tänk om man fick tag på den som skapat den…
Stefan - Modellbyggare
Suckar.. Är så trist och ledsamt det här med virus som far runt överallt!
Varför är en fråga jag alltid undrat över.. Tack era varningar, dom är verkligen viktiga tiýcker jag som inte är någon proffs på att rensa och helt enklet förstå det som händer då man har gjort datan till ett helt stall med trojanska hästar.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Jag har verkligen noll koll på sånt där. Fick jättebra hjälp på Eforum för ett par år sedan med ett aggressivt virus (hade inget skydd alls på datan så det var väll tur att det inte var mer endå). Bara att följa anvisningarna:) Som tur var inga bestående med på datan den gången
Erkänner har inte hundra koll. sedan har jag en dotter som använder även datan..Så hundra koll har jag inte.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥