Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikettsci-fi-filmer
Läst 1047 ggr
sissie
0

Bisarra filmer

Det finns många filmer som är helt klart annorlunda. Bissarra, knäppa, surealistiska m m.

En av de som jag finner bisarra är Clockwork Orange. Förstod mig aldrig på den filmen. Den var något som man skulle se när man gick i skolan. Vi fick se den på engelskan utan text, så det bidrog nog en del till att man inte förstod ett smack.

Vilken film eller vilka filmer tycker ni är synnerligen konstiga på något sätt?

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

[vaargen]
0

Det finns ju bisarra filmer på bra och dåliga sätt.

För mig är Clockwork Orange ett typ exempel på bisarrt dålig film, förstår inte varför den är så upphaussad som den är.

Hm…försöker komma på någon bra bisarr Sci-Fi film men just nu så verkar hjärnan ha tagit semester…eller räknas Brazil som Sci-Fi? Tja, det borde den göra.

sissie
0

Brazil är väl en sci-fi enligt mig. OCkså en konstig film tycker jag, men klart bättre än Clockwork Orange. Nu var det dock länge sedan som jag såg den, så jag kan inte påstå att jag kommer ihåg den.Obestämd

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

sponny
0

Brazil är en helt underbar film om ni frågar mig. Visst den är knäpp och mycket konstig men underbar. Helt klart med på min personliga top-10 lista. Andra filmer som folk brukar nämna är Kubricks 2010 (slutscenen är även enligt mig…mysko) och Bladerunner (versionen utan speaker).

Surtsey
0

Tycker nog att 2001 A space Odyssey är rätt bisarr. Som jag f.ö inte fattade ett smack av. När man måste läsa på nätet för att förstå vad man just har sett.. det är enligt mig inget gott betyg.

Killer klowns from outer space är lite småcharmigt bisarr med

42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se

starhawk
0

#4: Håller med om 2001 slutet är verkligen bisarrt, jag fick också läsa nånstans om vad det var jag sett

Killer Clowns from outer space var verkligen bisarr, men jag såg inte hela filmen

Sen har vi den mer "berömda" med vinglande tefat och en kille som slåss mot en zombie, när man ser killen är det dag, när man ser zombien är det skymmning, kommer tyvärr inte ihåg vad den heter men det är en ganska känd kalkon

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Cameo47
0

A boy and his dog - superbra men bisarr

Dark City

Mr Nobody

Solyaris

Baron Von Münchasens äventyr

#5 Killer Klowns är en komedi och ska inte tas på allvar och tycker därför inte att den platsar bland bisarra scififilmer. Har den på DVD.

#5 Är det Plan 9 from outer Space du menar?

Why is it that dinosaurs always die running?

Cameo47
0

The Adventures of Buckaroo Banzai across the 8th dimension - snacka om bisarr, men den är även rolig och spännande och har en fantastisk cast

Surtsey
0

#6 Jo, jag vet att Killer Klowns driver med alla scifi's som spottades ut på 50-talet men de gör den inte mindre bisarr för de

42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se

robobengt
0

#5 Du tänker antagligen på Plan 9 From Outer Space. Flerfaldigt belönad som filmhistoriens sämsta film.

Men hur kan ni inte tycka om A Clockwork Orange? Eller tycka att Blade Runner (den rätta versionen) är konstig?

2001 kan vara ganska märklig men den är fortfarande fantastisk.

Cameo47
0

För min del tycker jag att A Clockwork Orange är rätt bisarr men jag förstår inte alls vad som är konstigt med 2001 förutom att jämfört med dagens filmer är den bisarrt långsam.

#9 Jo, jag nämnde Plan 9 from outer space i mitt inlägg #6 och nu har man dessutom gjort en remake av filmen. Den ska släppas detta år

http://akas.imdb.com/title/tt2014319/

robobengt
0

#10 Att 2001 uppfattas som märklig är väl för att den inte följer den traditionella uppbyggnaden som dylika historier ska följa. Dessutom bygger den väldigt mycket på symbolik istället för att allt bara representerar "verkligheten".

Jag missade att du redan pekat på det!

Eraserhead är för övrigt ganska märklig också. Men jag vet inte om den klassas som Sci-Fi.

medde
0

För mig har det alltid varit Clockwork Orange.. Det var helt bissar i mina ögon. Men jag såg en gång en film som kanske inte faller in här men den var enl mig helt ,,Urk! Andra guld.. Filmen  hette Bläcktrumman

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥