The Avengers
Jag vet inte riktigt om superhjältefilmer platsar in på sajten(?) men man kan ju inte inte prata om en av årets största filmer.
Filmen hade svensk premiär igår och jag såg den. Någon mer som gjort de, eller tänker göra de?
Vad tyckte ni om den?
På de hela taget har den hittills fått väldigt bra mottagane och så även från mig.
Men om man ska gnälla över en sak så skulle det vara en liten lucka.
I The Avengers när Tony Stark möter Bruce Banner säger han att det är trevligt att träffas, vilket indikerar att det är första gången de möts. Men(!) i The Incredible Hulk så är de ju Stark som kommer till Banner i ett försök att rekrytera honom till The Avengers. Miss. Lucka.
Har ni hittat fler hål i storyn eller annat att klaga på?
42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se
Klart att Avengers passar in. Thor är ju en utomjording.
Jag ska antagligen se Avengers på onsdag. Har sett alla tidigare filmer utom The Incredible Hulk. Får väl se den innan Avengers. The Hulk som kom bara något år innan sög så stort att jag inte ville se mer Hulk efter det.
Why is it that dinosaurs always die running?

Är Thor en utomjordling? han är ju en av asagudarna och därför klart kopplad till jorden
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Ooops glömde att göra en spoilervarning. hemskt ledsen.
#2 Kanske inte ska säga för mycket ifall du inte sett Thor, men asarna kommer ifrån en egen planet. Fast de är väl iofs ingen spoiler egentligen så..
42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se

#4: Någon planet nämms inte över huvud taget däremot lever asarna på ett annat plan i världen som är förbunden med människornas plan via regnbågsbron det finns även ett ytterligare plan, de dödas rike, så några planeter ingår inte i den världsbilden över huvud taget
Men Marvel håller ju sig inte till förlagorna i alla fall så det är fullt möjligt att dom ställt till det här också, men vad jag sett i serietidningsversionen så har dom tydligen gjort Midgård och Asgård olika dimensioner har filmen ändrat på det ytterligare?
Blir lite krångligt när man först tar en gudasaga och gör om den till en serietidningsversion och sen gör om serietidningsversionen till film till slut är man väldigt långt ifrån orginalet
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Jo, det är ju något liknande. Thor kommer från en annan dimension eller universum i filmen.
#6 Har du sett filmen nu, Om vad tyckte du om den?
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Om allt går vägen blir det bio i morgon kväll.
#8 Vore kul om du hade lust berätta då du sett den…Var den bra? Nyfiken i en strut,
Det har kört ihop sig så det blir bio på söndag i stället.
Har nu sett filmen och den var riktigt underhållande faktiskt. Thor är en riktig pudding. Tycker hans röst påminner om Sean Beans röst. Ironman är min favoit. Loke var lite klen eftersom han kom med dunder och brak och yttrade den roligaste klichéen någonsin "Kneel before your God!" (eller Zod) i stället för att nästla sig in genom att säga "i come in peace" som Loke borde göra. Han jobbade sig dock upp som Evil Overlord.
Tack för tipset… 
#11 Tack! Det blir nog i helgen vi ska försöka se den..Ska bli trevligt att se Tor "Thor", Men jag ser verkligen fram imot att få se filmen.
#0 det är inte Banner han träffar i den filmen, det är ett möte mellan Nick Fury och Stark. Så Stark träffar aldrig Banner i den filmen (The incredible Hulk för att förtydliga).
Tänkte mig dra på bio nästa helg med ena sonen..kan ju bli denna film.

Va? Är the incredible hulk inte samma film som "the hulk"? Det hade jag missat:) Efter att ha slösat bort min dyrbara tid på "the hulk" så har jag inte sett åt något med "hulk" i namnet
Vet inte om den här filmen kommer till min lilla håla. Får bli en hyrfilm i så fall.
Det är 2 olika filmer The Hulk har Eric Bana i huvudrollen och i the Incredible Hulk har Edward Norton huvudrollen. Ja tycker att The Incredible Hulk är den bättre av dem och det är den filmen Avengers bygger på.

IC