Sci-Fi kluring
Vad kan du om Star Trek?
Här kommer en Kluring om just Star Trek
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!

Hu -Hu det var inte många rätt, jag och namn samt skådespelare.
Men jag kom ihåg vissa acsnitt.

Det märks att man inte är en riktig "trekkare"…. Svarade utan att leta efter svaren, så det blev en del rött i texten….men kul var det!
Stefan - Modellbyggare

oj vad många fel jag hade…
10/15 Vilket jag tycker var förvånadsvärt bra med tanke på att mitt intresse för Star Trek inte är särskilt stort längre och att jag är ganska dålig på namn och detaljer 
Pust säger jag, sisssie du har verkligen satt oss i jobb. Inte lätt och jag kan ju inte missa totalt som värd härinne. Fick 14 av 15.
Ditt resultat: 14/15
Kikade inte fter svar, fusk ju..
Men missade totalt på. där klickade jag i 1.. Men vilket är det för regnr jag for efter?
Fråga 7
I The Next Generation så får vi se den nya kaptenen JeaLuc Picard ombord på Enterprise. Vilket registreringnummer har hon?
- (11%) 1.) NX-01
- (22%) 2.) NCC-1701B
- (55%) 3.) NCC-1701D (Rätt)
- (11%) 4.) NX-1701D
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Jisses, 6 rätt. Men så är jag ingen Trekkie heller direkt..
Fast jag fann ett fel i fråga 14. Whoopi Goldberg har visst bytt namn till Woopie Gouldman =)
42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se
5 rätt 
#6 Det är hennes nya namn. Har du missat det? 
Skämt åsido. Jag såg det först efter att jag publicerat kluringen, och då kan man inte gå in och ändra stavfel!!
Jag får påtala det för iFokus-teamet.
Wrooom!
haha, jag kan ingenting så jag ska nog inte göra denna kluring…
#9 Men det gör väl inget Grodan. Kul bara att vara med och "leka" lite och få ett gott skratt.
#10 okäj då… haha 4 rätt fick jag, och jag visste nog bara en av dem… de andra var gissningar
#11 Där ser du! Inte gick du ut från tråden och kluringen med en nolla. Så jag bugar och säger gratttis
till 4:an
Jättekul att du var med. Jag har gjort den rejält svår. Man måste vara en riktig Star Trek-nörd som lever äter och … Star Trek för att klara den, tror jag.
Wrooom!

Är hopplös på det här med namn på skådespelare, till och med sådana som jag gillar???????
Ja svår var den. Jag slökollar bara på StarTrek ibland o memorerar inget, men något hade ju fastnat ändå… 
Mer än 20 stycken har testat på kluringen. Vad kul!
Wrooom!
15/15 rätt men då är jag en sann trekkie sedan länge. Det var lite småfel här och där i kluringen :p
Why is it that dinosaurs always die running?
10 rätt är väl ganska ok tycker jag eftersom vi inte är speciellt inne på Star Trek i sin helhet…
KLart det bra av er bägga..

12 rätt missade bara på skådespelarnamn som vanligt
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
#21 medde imponerad
Klart schysst! Vi har också en hel dröse boxar(alla utom specialboxarna typ "Borgavsnitten" ).
Wrooom!

Själv har jag begränsat mig till hela TOS (Remastrade), Hela Next Generation, säsong 3-7 av Voyager och boxen med dom tio filmerna
#24 Då har du i så fall missat den bästa Star Trekserien; Deep Space Nine.
På hyllan finns TNG, DS9, VOY, TOS (ej remastered), TAS, säs 1+3 av ENT, TNG movie box, Star Trekrelaterade DVDer, filmbox med filmer I-X på bluray + box TOSremastered bluray. Bland de Star Trekrelaterade DVDerna finns Trekkies, Trek Stars go West, Mindmeld osv.

#25: Smaken är som baken Cameo, delad! Jag har inte missat Deep Space 9, jag har tvärtom sett dom flesta avsnitten i den serien men jag tycker inte den är nåt vidare alls, och Enterprise serien tycker jag var direkt dålig slutade titta efter att ha följt serien ett tag
Håller med dig att Enterprise var dålig, vilket är anledningen till att jag endast äger 2 säsoner av serien. Anledningen till köpen är att de var superbilliga. Deep Space Nine ska ses från början till slut. De 2 första säsongerna är rätt mediokra men TNGs första 2 säsonger är heller inga höjdare.

Tror jag såg hela DS9 kan eventuellt ha missat ett par avsnitt på slutet, inte mer. Tycker TNG som helhet var en bra serie, jag var från början en TOS-fantast, det var Kirk och grabbarana (och tjejerna) som gällde, men så fick jag möjlighet att följa TNG från början och föll för den. Fast då hade jag redan fallit för Voyager så det var väl en del av förfallet
dock tyckte jag inte att dom två första säsongerna av Voyager var värda nån återblick
Det var TOS som gällde länge för min del också. Ville knappt ge TNG en chans då jag tyckte det var fånigt att göra en ny trekserie och han med diademet över ögonen och robotgubben var bara för mycket. Så den fick stå kvar i hyrfilmshyllan, men när jag sett alla scififilmer de hade så gav jag TNG en chans eftersom Wil Wheaton var med och han var en stor favorit hos mig efter filmer som Stand by Me. Ändrade min uppfattning efter att ha givit serien en chans.
Åh älskar Star Trek, då jag är ensam om det i min familj :-(
Och jag älskar inte serien tillräckligt verkar det som då jag fick 6 rätt :-(
#30 Inte alls dåligt. Sissie har varit riktigt klurig då hon gjorde den.. Så jag ser ditt resultat som helt okey
#31 Tack :-)
#32 Fina Tribbles du har :)
#34 Tribbles?

11/15, helt okej ändå. =P
Resistance is futile.
#37 Ja så klart, det är det enda avsnittet jag minns att jag sett av Orginalserien. Har tänkt att ge den serien en chans då jag älskar dom övriga.
Och tack för att du gillar mina Marsvin, dessvärre verkar dom ha fått ringorm, i alla fall 2 av dom.
Får kallar dom tribbles hädanefter ;-)
#34-38 Ha vad kul nu fick jag lära mig något nytt. Tribbles Hmm,, gillar ordet.
Trist med ringorm..
Hur vet man om de fått ringorm?
Om man gillar Star Trek har Stockholm Trekkers visning på lördag.
#39 #40 Nu visade sig att det inte är ringorm i alla fall … så det var skönt. Det var antagligen infektion i dom sår dom hade fått. :-)
#41 Åh … jag bor i Göteborg … :-(