Science fiction spel
Bland det övriga utbudet, böcker, filmer dataspel osv finns det ju även brädspel med Sci-Fi tema. För dom med tunna plånböcker finns det då ett utmärkt alternativ Dwarfstar Games har släppt dom flesta av sina spel på nätet för gratis nerladdning där finns fyra intressanta titlar: Grav Armor, Outpost Gamma, Star Viking och Star Smuggler. Den sistnämnda är visst ett solitärspel av paragraftyp, men dom tre föregående är vanliga brädspel, dessutom har jag gjort ADC-moduler till dom så om man har det utmärkta spelverktyget Aide de Camp 2 i datorn så kan man spela via e-mail med en kompis. Adress till Dwarfstars sida är:
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Denna sida ska undersökas under lugnare former. Mannen i huset ser på hockey.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Brädspelet Hobbiten platsar inte riktigt under sci-fi men väl ett roligt brädspel. Lite rollspel light sådär..
Så finns ju även kortspelen Fluxx som jag är väldigt förtjust i. Finns med teman Star Fluxx och Martian Fluxx
42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se
Måste in på länken för att se vad ni talar om..
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Kikat runt lite. Verkar ju som riktigt balla spel. Det var några år sedan som man spelade riktigt brädspel.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!

#4: Jo Dwarfstar spel är inte alls dumma, Star Viking hade jag en gång i tiden och Grav Armor är en gammal favorit som pryder sin plats i min spelsamling
Ett kul brädspel är annars Star Trek Scene It. Jag gav kanske 120 kr för det inkl frakt från UK.
Why is it that dinosaurs always die running?
Tack för länken. -ilar bums…

#6: Som Star Trek fan blir jag intresserad, men det verkar mest vara ett "Trivial Pursuit" med Star Trek tema, har jag rätt?
#8 Ja, det påminner om TP men detta är roligare. Man har frågekort med 3 kategorier + en DVD med 2 ytterligare kategorier. Jag köpte spelet på Ebay i vintras och spelar det med mina trekkompisar då och då och alla tycker att det är kul. Det är frågor från alla serierna och filmer 1-10. Mina Enterprisekunskaper är dessvärre rätt skrala men när det kommer till TOS, TNG och DS9 + filmerna brukar jag kunna svara. Voy är jag hyfsad på.
Why is it that dinosaurs always die running?
Har inte Sci-fi bokhandeln i Gamla stan mycket av olika spel?
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥