Star Wars Blu-Ray box
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu under september har det släpps en Star Wars Blu-Ray box från Lucasfilm.
Boxen känns nästan som ett måste att inköpa=)
Det är tre typer av boxar som släpps.
Star Wars: The Complete Saga. 9 stycken skivor, alla 6 filmer finns med.
Star Wars: Prequel. 3 sycken skivor med Episod I-III
Star Wars: Original. 3 stycken skivor med Episod IV-VI
Den stora kommer att kosta ute på nätet cirka 139,99 USD.
Box går även att beställa via Sverige. bland annat på
CDON-9280787?utmsource=productsurveillanceSE&utmmedium=newsletter&utmterm=productsurveillance&utmcontent=description&utm_campaign=SEnb)
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Vore kanske något att skaffa

Eftersom jag inte har nån Blue-Ray spelare så är det inte aktuellt, förresten har jag redan DVD-boxen med IV-VI och III:an på DVD dom kvarvarande två har jag spelet in från TV så dom har jag också, sen har jag iofs inte tittat på III:an än
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Jag har sett dom alla filmer flera gånger.. Men jag vill nog ha boxen i min bokhylla.
När det gäller så gamla filmer känns det inte värt att lägga pengar på blu ray. Hur mkt bättre kan de bli liksom?
42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se
Jag har visa filmer som är favoriter och dom vill jag ha om möjligt på BluRay

Har inte skaffat någon BluRay än, men det kommer väl! Skulle också gärna vilja ha boxen i hyllan ibland de andra.
Stefan - Modellbyggare
Vi har BluRay hemma och den är helt galet bra!
Jag har ett exemplar och har sett alla 6 och en hel del utav det stora extra materialet.. Jag är mycket nöjd med att ha denna i hyllan :) Tyvärr så har ju Lucas vart och pillat på filmerna även till denna realese..
Hej Krikke! Så kul at träffa dig härinne. Välkommen!
Så då är det värt att inhandla i alla fall?
Jag använde sökmotorn för att se om ni diskuterade nå SW o då hade ni ju till och med en tråd om BD boxen! Tack 
Jaja herregud det är ju en historisk realese.. Har bara några saker jag inte tycker e perfekta o de e kvalitén på själva boxen.. asså ''fodralen'' är ju som en bok.. Och sen är det ändringarna, och sen är det ju att filmen är i ''underbar'' Widescreen i 2:35:1, alltså är det svarta ränder i överkant och underkant på våra moderna skärmar. Jag gillar inte detta, tycker det förstör lite av HD känslan men det går ju tyvärr inte komma ifrån på dessa filmer kan jag tänka mig.
Men annars så är bilden magisk men ljudet e legendariskt, lätt värt pengarna om e riktigt hängiven 

#8: Förstår inte riktigt vad du menar:
"Tyvärr så har ju Lucas vart och pillat på filmerna även till denna realese.."
George Lucas har ju skrivit storyn och regiserat hela filmserien så han har väl all rätt i världen att "pilla på dom" ?
Kan nog tänka mig att Krikke tyckte det var bra som det var..
Mvh
#11 Herr Lucas har klippt om en del scener. Särskilt i nån av de nya filmerna vill jag minnas
42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se
#11 Medde har helt rätt, den där legendariska scenen när Vader kastar ner kejsaren får bara inte ändras..
Har tittat lite noggrannare på alla filmer nu och självklart är det ju en del ändringar men dom största är ju Vaders ''Nooooooo'' i return of the jedi.. Lucas har även ändrat scenen på Mos Isley med Han Solo och prisjägaren där han ändrat när Sola skjuter, porten på Jabbas palats har blivit större, det är en ny figur i palatset och Sebulba är även med och ''teddybjörnarna'' på Endor kan blinka. Sen har jag även märkt att Yoda dockan i episod 1 är utbytt mot en animerad Yoda.
Sen vill jag varna er att 2 kommentatorsspår med Cast & crew finns med på varje film och de är inkluderat i de 40 timmarna bonas material.

#15: Jag köpte dom remastrade IV-VI i vanliga DVD i en box, skall kolla hur det är på dom
Jag kommer ha denna box på min önskelista till jul
Finns bluray ändringarna på DVD? 
Har ingen aning, men säger Starhawk så är det väl så..

#18-19: Lugna ner er lite nu! Jag har alltså DVD-paketet med dom remastrade avsnitt IV-VI huruvida dom har dom ändringar som Krikke listat i inlägg #15 vet jag inte eftersom jag inte har kollat det än.

#16: Hur är det med Vaders "Noooo" Kricke, såg ett Yuotube klipp där han vrålar till Nooo i The empire strikes back, var i Return of the Jedi ropar han Nooo?
#19 Jag är helt lugn. Jag svarde bara säger Starhawk si så er det väl så.
När han lyfter upp Palpetine och kastar ner honom i det där långa långa röret/hålet. Alltså när han räddar Luke.
Kolla mitt inlägg nummer 8 starhawk så ser du.
Jag vägrar att köpa denna box eftersom filmerna blivit Lucasised. Det verkar som om man får titta på Star Wars på Laserdisc för att få se originalfilmerna i widescreen utan div datoranimerade figurer och andra datoranimerade ändringer.
Why is it that dinosaurs always die running?