Blake's 7
Förra veckan började jag och en kompis titta på den klassiska, brittiska science fiction-serien Blake's 7 (från 1978). Vi har bara sett de två första avsnitten hittills (ska se fler avsnitt idag), men hittills är den riktigt bra, trots mindre bra specialeffekter.
Det är kanske lite tidigt att bedömma hur bra serien är efter bara två avsnitt (av totalt 52 uppdelat på fyra säsonger). Hittills kan jag dock rekommendera den om någon är sugen på bra, klassisk sci-fi.
Återkommer med fler omdömmen om den när jag har hunnit se fler avsnitt, men ville tipsa om den eftersom jag känner mig väldigt entusiastisk över serien 
Toppen säger jag med. Har missat den här. Var ser du detta på?
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#2 Jag har laddat ner den. Den går mig veterligen inte på svensk tv just nu och inga svenska butiker säljer dvdn (vad jag har sett), tyvärr 
Var laddar du ner det ifrån, nyfiken att kika på ett avsnitt
#4 Tror jag hittade torrenten på isohunt.com (Är det tillåtet att länka till nedladdningssidor på den här sajten? Nåväl, länkade bara till första sidan, sökningen får folk göra själv, eller PMa mig. Om det här inlägget bryter mot sajtreglerna ta mer än gärna bort det =)
#5 Nejdå vi låter det ligga, det var ju det jag frågade efter. Så jag tackar för hjälpen.
Mvh
Har sett några avsnitt ur serien men det var länge sedan. Den handlade, om jag minns det korrekt, en rebelledare som slåss för frihet. Effekterna är ju under all kritik, men när det väl kommer till kritan kan inte effekter rädda ett tråkigt manus likväl som att effekterna kan inte totalt förstöra bra manus. Jag har för mig att serien är rätt bra. Det kan vara rätt skönt att kolla på gamla serier då man slipper sjuttifnutton klipp/min och skakig kamera. Nu för tiden kan man ju bli sjösjuk bara av att kolla på TV. ;)
Why is it that dinosaurs always die running?