Borg-utveckling
Det tog lite utveckling med Borg, när dom stötte ihop första gången i TNG var dom ju inte så farliga, sen senare i Voyager så var det bara direkt: We are Borg, you will be assimilated, resistance is futile
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Dom fick en skjuts när de hade Lakutes.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Jag älskar Borg folket dom är riktigit grymma tycker jag..

Jo!, jag gillar dom också, det är bara direkt på, inga långrandiga förklaringar
Nej exakt de är därför ja gillar dom skarpt 
#4 Hej Henke!!!!Kul att se dig här vännen
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#5 Hejsan medde 
Kul att få se dig också här.
Är inne nu på Astronomi igen.
#6 Det låter tryggt. Vi ses
Eftersom borg är som dom är och assimilerar andra folk så är dom ju "sårbara" för påverkan också. Någonstans inom varje borg finns det en mänsklig varelse.
Wrooom!
Förlåt en okunnig som inte hänger med. Men skulle man kunna få en lite förklaring på vad för något ni snackar om här?
En annan hänger liksom inte med riktigt i allt…
*Nyfiken* 
Borg i Star Trek. Dyker upp första gången tidigt i The Next Generation. Ett folk som kopplar ihop månniskor till ett nätverk så att alla tänker samma sak och gemensamt jobbar som ett kollektiv. Dom så att säga tjäl människor i alla åldrar, opererar in implantat m m. Människorna förlorar sin egna fria vilja.
Wrooom!
Jag drömde mardrömmar om dom!
Jag bodde i källaren under min värsta star trek period.. Så jag vågade knappt gå på toa efter en mardröm om Borgs.. För pannan blinkade läskigt på andra sidan korridoren XD
Att du inte flyttade upp till soffan då? Jodå. En och annan borg har väl besökt en på natten, men de flesta var snälla trots allt.
Wrooom!

#10: Du glömde att nämna att dom är cyborger, dvs stora delar av kroppen har mekaniska implantat, och genom att dom har ständig kontakt med varandra vet alla omedelbart om hur man skall skydda sig mot ett vapens effekter så fort en Borg blir nerskjuten. I Voyager introducerade besättningen ett Phaser-gevär som slumpartat bytte mellan hundra olika inställninger för att användas mot Borger.
#13 Bra tillägg! 
Wrooom!
Tack ska ni ha för förklaringen 
#1 För att vara en aning pretto heter han Locutus ;)

Locutus var Picards namn när han blev assimilerad ja! Normalt har inte borg-drönare namn men dom trodde han kunde fungera som en länk typ, och därför måste han ha ett namn
När jag läser om den här tråden kom jag på att du faktiskt har lite fel i #8 Sissie, alla borg-drönare är inte mänskliga, dom assimilerar alla möjliga inte bara människor
#17 Jag kan min Star Trek ;) Tror du och jag ligger på samma nivå.
Borgs… äck, äck och äck. Det är nasty saker det.
Av alla star trek serier så är det nog voyager som har det jobbigast…
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking

Jo Voyager har mest att göra med Borgs, men jag gillar dom på nåt sätt, det är bara rätt på, inga krusiduller. Funderar på att bygga en av deras kuber efter orginalreceptet

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#20 Den ser vi fram emot! Har själv en påse gjutstammar (bra att ha… ;-))
Stefan - Modellbyggare

Jo jag har en rejäl kartong med gjutstammar och dom är onekligen bra att ha, speciellt när man scratchbygger och modifierar
Får man se ett resultat om det blir gjort.. Ett kort vore kul

Jodå men det tar nog sin tid har en massa andra projekt som trängs på byggbordet, och andra bord också för den delen
Men väntar så gärna.
Åh önskar man kunde få se lite mer Borgs …. hade varit trevligt :-)
Borgs är häftiga karaktärer. Speciellt tycker jag att Borg-Queen är något extra.
Wrooom!
#27 Ja verkligen :-)

Cyborger har ju funnits som Sci-fi objekt långt innan Tv- serien.
Från början var det ju "den enskilda människan" som ville bli "bättre" som satte in "inplantat" för att öka prestationen.
Jag tror att vi redan i princip har Cyborger i dag, tänk på alla "nervstyrda" inplantat, händer,ben,fötter, hjärtan konstgjorda, elektroniska simulatorer för skadade muskler och organ.
Tror att vi inom en snar framtid kan koppla hjärnan till en inopererad dator med tex. internet anslutning. Tro mig det pågår mer i Läkemedelsbolagens laboratorier än vi vill veta.
För mer än 45 år sedan hade jag denna upplevelse. Jobbade som tekniker på ett Universitets Farmakologi Instution. Hade till uppgift att bygga instrument och försöksutrustning till forskarna. En forskare höll på med hjärnans simulering för sexlust. Fick hjälpa honom (han ritad och visade jag byggde) att göra följande apparat.
Man lyfte på skallbenet på en vit mus( labmus) placerade en mycket liten termogivare som när den fick en ström stöt gav en värme impuls, den placerades ovan på den del av hjärnan där musen har sitt center för sex. Vi fixerad allt ihop med att bygga en skyddande hjälm av massa. Musen hade nu två trådar ut från "hjälmen". med en lite pedal i buren kunde musen själv ge sig en "stöt" och upplevde då i hjärnan "sexuel tillfredställelse".
Jag behöver väl inte säga att den inte levde många dagar!
Kunde man för 45 år sedan ge med en elektrisk/värmestöt en mus direkt i Hjärnan denna info/känsla. Vad tror ni inte dom kan i dag? Det är nog bara så att vi är inte mentalt och politiskt samt moraliskt redo för att koppla upp oss i människors hjärnor.
Men det kommer var så säkra.

jo, redan idag så kan man styra robotar genom att bära en "hjälm" som läser av dina hjärnvågor. Gäller att hålla alla galna impulser i styr alltså!
I något TV-program så var det en man som hade satt in ett chip i underarmen och kunde styra robotar den vägen. Tror det var samma man som även satte in ett på sin fru så de kunde få kontakt via internet. Vet inte om jag riktigt tror på det fullt ut. Någon annan kanske vet mer om det.
Wrooom!
Ju fler kulturer Borgs assimilerar desto starkare blir de ju. Tyvärr blev Borgs lite väl överanvända i Voyager så Borgs tycktes inte vara lika skrämmande som de var i The Next Generation.
Borgs är väl lite rip off på Cybermen i Doctor Who, när man tänker efter. Man verkar ha haft lite bekymmer när det gäller fiender till besättningen på Enterprise D (dvs TNG-gänget). Ferengi funkade inte. Q var lite för busig. Skorpionerna som tog över Starfleet var en blek kopia av utomjordingarna i Invaders from Mars från -53 (vilket man senare gjorde om till guaulds i Stargate SG1 verkar det som) Borgs var tillräckligt läskiga för att funka.
Why is it that dinosaurs always die running?
Sammanträffande att just den här tråden flöt upp!
Vi har under påsken plöjt samlarboxen "Borg"
Var intressant att jämföra hur det var i första avsnittet när TNG var ombord på en kub - ganska rymliga förhållanden och förhållandevis ljust. För att sedan i Voyager-avsnitten vara mer mörkgrön belysning, ånga i luften och väldigt trångt ombord, betydligt mer skrämmande och klaustrofibiskt.
Lutar väl åt att det blir "First contact" i helgen