Sci-fi saker vi vill ha
Det finns massor med saker som finns i sci-fi-filmer och böcker. Tänk om det kom en trollkarl, häxa, ande eller vad man nu vill kalla dem för, och sa att man fick önska sig en av alla dess framtidssaker och den skulle bli verklighet.
Vad skulle du välja och varför?
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!

Oj den var svår, får nog tänka på det ett tag :/ Är lite rädd för de flesta framtidsprylar, speciellt robotor och ja sådant som skall vara för att behaga och tjäna oss och eventuellt skydda oss för den delen.. Jag är säkert Terminator skadad.
Trodde först det va en tråd om saker vi vill ha .. haha ( som finns nu typ samlar prylar och så :) )
återkommer när jag tänkt ut ngt bra och fiffigt.
Medarbetare på Science Fiction
Måste välja två saker.
1. Ljussabel - Varje vinter hjälper jag min farsa att hugga i skogen för att få fram ved till honom och mig. Och att då istället för att pulsa fram i snön med en bensindunk i ena handen och en motorsåg i den andra bara glida fram med en ljussabel i bältet, underbart.
2. The Rocketeers raketmotor - måste vara det absolut fräsigaste sättet att ta sig till jobbet en vanlig sketen tisdag. 
Intämmer helt med Spoony!
En ljussabel är vad jag skulle vilja ha. Varför? Vill bara ha en, den är så läcker och man skulle nog kunna sig trygg med den i handväskan då man är ute.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Jag vet faktiskt inte vad jag vill ha ;o
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Hmm… en Imperial Star Destroyer i omlopp vore just in så dumt att ha. :) Banka lite vett i jordens befolkning, utropa mig själv till kejsare.. öva prickskytte på bankirer, politiker och monsanto HQ med mina turbolasers när jag är utråkad.
#5. Där sa du något mycket klokt min gode vän 
Svävarbil alt sandmask(Dune) som transportmedel :)
Urk för sandmaskarna. Dom skulle inte jag vilja träffa på!!!
Wrooom!

Sandmask förefaller något opraktisk som transportmedel, då röstar jag på svävarbilen, en annan pryl som skulle vara bra att ha här i Stockholm är en Phaser typ I "set for stun" en transporter mellan jobbet och hemmet vore praktisk "beam me home Scotty"
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Något av stargate skeppen :-D

En Sonic screwdriver verkar ju rätt händig ^^
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Undrar hur en sådan fungerar.
Själv tror jag en Tricoder skulle kunna vara något. Eller varför inte en sådan där svävande motorcykel från Star Wars. Fast jag skulle nog undvika att köra i skogen.
Wrooom!

Stargate…. vilka möjligheter 
Stefan - Modellbyggare
Absolut en sonic screwdriver =) Eller en egen Tardis..

En egen Tardis är nog inte så praktisk utan en sonic screwdriver
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Warpdrive, stargate eller tardis eftersom man kan ta sig till andra delar av universum.
Why is it that dinosaurs always die running?