Vilken serie?
Minns inte om vi har haft denna frågan uppe förut men vi tar den igen ändå.
Vilken av Star Trek:s serier gillar du mest? Då tänker jag på den gamla versionen eller den nya, förklara gärna också varför du tycker som du tycker :)
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Har ingen favorit där heller, men det finns en film där knölvalen spelar en stor roll.. En riktigt favorit film!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Vad är detta :P?
The Voyage Home
Aha säger jag som inte har en aning
Toppen film
Får väl se den någon gång
Min favorit bland star trek-serierna är Voyager. Bland filmerna så ligger nog Generations högt i kurs. Senaste filmen är också bra. The Voyage Home är inte heller så dum. Mycket humor i den. Speciellt när Scotty ska använda en dator!
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Antar att när han ska använda datorn så går det inte så bra :P?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
.
Stefan - Modellbyggare

Voyager är den enda som jag sett hela av, sen har jag sett lite av TNG och Enterprise så.. atthe… säger Voyager då :-P
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Voyager här med, men enterprise var väl O.K. tills dom började leka för mycket med tid:p
Ingen anhängare av originalserien? Den är helt klart snyggast enligt mig. Captain Kirk och Spock, det kan inte bli mycket bättre. *w*
Liftarens guide till galaxen…:) Nä har väl ingen favvo när det gäller star trek fast den där Jean-luc Piccard håller till är ok:)

Det har varit lite varannan, TOS var kul på den tiden det begav sig numera är den att betrakta som hyfsad, The next generation är bra likaså Voyager, men Deep space nine var inget vidare och Enterprise var direkt dålig
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min favvo är Deep space nine, följt av voyager som var det första jag såg av Star Trek
Live long and prosper!
Gammal tråd, men slänger ändå in en röst på TOS. Sett avsnitten sporadiskt på TV för flera år sedan och nu plöjt genom boxarna + filmerna. Skjuter dock hela tiden upp att se Generations eftersom jag inte vill att Kirk ska dö. Var inte särskilt förtjust i honom vid det sporadiska tittandet i tonåren, men nu gillar jag honom starkt.
Generations är en bra film. Inte den bästa kanske av alla filmerna, men den ger faktiskt Kapten Kirk ett värdigt slut på sitt liv. Ute på fältet där han hör hemma. I ett försök att rädda planeter och andras liv och inte på någon sjuksäng.
Wrooom!

Jag har nog blivit senil!
Kan ,kommer inte ihåg vilka avsnitt som är vad!
Men har ingen riktig favorit!
#18 Inte då, finns ju en hel del av välja mellan..
Älskar alla fast ingen fan av orginalserien, Next generation är favorit och tätt följer Voyager … :-D

#9 Den hade jag glömt bort, var måånga år sen jag såg den. Tycker det var roligt det där att han trycker på alla bokstäver och mellanslag och fönster efter fönster dyker upp och efter några sekunder har han hittat/skapat den där modellen:D
"Transparent alluminum". Tycker det var ballast när han försökte kommunisera med datorn med att prata i musen. Och han kommentar till att det var gammalmodigt att trycka på tangenterna. 
Wrooom!

Men har var väldigt flink med fingrarna när han väl satte igång!
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Så här rankar jag serierna:
1. Deep Space Nine - bra
2. The Next Generation - bra
3. Originalserien -bra
4. Voyager och The Animated series - ok
Tyvärr gillade jag inte Enterprise då den var gammal skåpmat från annan star trek och även andra scifi-serier/filmer.
Av filmerna gillar jag The Voyage home bäst följd av First Contact.
Why is it that dinosaurs always die running?