Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikettsci-fi-filmer
Läst 472 ggr
Surtsey
0

Forbidden Planet

Jag såg på 50-tals klassikern Forbidden Planet till frukost idag. Första gången jag såg den.. Det pratas ofta om den som en stor måste-se-film inom genren så ja, då fick man väk göra de. Vart nyfiken på den ett tag så..

Men nu när jag sett den vet jag inte riktigt vad jag tycker.
Mycket vetenskapligt snack och lite verkstad.
Men mot slutet till blev de äntligen lite spännande. Jag tyckte monstret var snyggt när man såg de i form av röd laser (eller hur man nu ska säga). Däremot hade jag svårt för all bakgrunds"musik" och jag säger "musik" för de är ingen musik utan bara massa jobbiga ljud som man antagligen tyckte kändes sci-fi och stoppade in utan att de passade till vederbörande scen. Tex när Commander Adams och Altaira kysser varann i husets trädgård.

Eller ni som sett den - vad tycker ni om den?

42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se

sissie
0

Den måste man ju se.

Något typiskt för dessa gamla filmer är att de inte tänkter så mycket på vad som passar ihop. De mest tar saker och ting som ser eller låter ballt. Sen om det hamnar på rätt ställe är det si och så med.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

starhawk
0

Har sett den ett par gånger, och gillar den, speciellt gillar jag landnings-scenen i början. Var nära att köpa en plastmodell av rymdskeppet en gång, tills jag fick reda på att den blir 70 cm i diameter Förvånad

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

sissie
0

Oj då. Den var inte liten den.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Cameo47
0

Filmen är ett mästerverk som fortfarande håller. Så snyggt gjord. Soundtracken passar, tycker jag, då den är väl den första filmen som hade helt elektronisk musik, vilket ledde till att den första synthen tillverkades.

#2 Man kan ta och bygga ihop Robby the Robot. Polar light släppte den modellen för ett par år sedan.

Why is it that dinosaurs always die running?

starhawk
0

Jo den finns med boxart där han håller Altaira i sina armar, en scen som inte förekommer i filmen! Vet inte hur gamla dom där modellerna är, dom ges ut på nytt med ett par års mellanrum. Såg förresten en annons om modellen där det stod att Robby var en trogen hjälpreda ombord på rymdskeppet C57D, det är tydligt att det inte är bara filmrecensenter som recenserar utan att ha sett filmen

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus