Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikett: off-topic
Läst 4025 ggr
sissie
1

My little Pony eller....?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina söner är galna i My Little Pony. Själv tycker jag de är gulliga, men tonårsgrabbar som giller dem? Går inte riktigt ihop, men någon kul hobby ska de väl ha och varför inte ponniesar.

Idag fick de hem ett paket från USA med tröjor. My Little Pony tröjor. Gulliga, söta, härliga färger m m. Men en av dessa tröjor blev till och med jag väldigt förtjust i så jag bara måste visa den här.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

[Jessica_91]
0

Min pojkvän berättade igår att han läst att den näst största målgruppen för andra säsongen av My Little Pony var killar 16-25 eller något sånt där så det kanske inte är så konstigt ändå Skrattande

sissie
0

Det finns visst en grupp på Facebook för dem. Brownies kallas visst den. Man kanske skulle tipsa dem om att göra en grupp här på iFokus.Glad

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

JanGBG
0

Obestämd

Är det någon form av Anti-grej?

Sehvrin
0

#3 De killar som jag hört talas om som gillar den nya My Little Pony-serien gör det inte för att vara anti något. Tycker inte det är så konstigt att killar gillar dem (betänk att serien är en helt annan stil än de tidigare MLP-serierna), inte konstigare än att det finns tjejer som gillar Transformers och andra serier som är riktade till killar.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

sissie
0

Så sant så. En av mina pojkar samlar på ponniesar och tar ett varv runt bland leksaksbutikerna då och då på jakt efter nya.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

Jag har inte en susning om det här, men visst jag sett din grabbar sissie och hur tagna dom är av det här med My little pony. Men är inte alls med på tåget.. Lost in trans…

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

JanGBG
0

Skäms Det är nog så med mig också, Gammal,Gaggig är inte med på Tåget!

Visste inte ens att det är ny serie, trode det var dom gammla "pållarna"

Håller med er om att det MÅSTE gå att få ha intressen över köns/ålders gränser.

Men måste berätta en rolig sak från min och frugans ungdom när vi skulle bryta intresse gränser mellan pojke och flicka.

Vi hade "beslutat" att på vår sons födelsedag så skulle det inte bara bli bil och lego, Vi köpte en "docka" tror den hette "Action man" på den tiden (1970-talet) något som då lanserades som "pojkarnas" Barbie", nog med att det inte var några vapen utan kläder för att gå i skogen, byggjobbare, mekaniker.

På födelsedagen, tog han upp den, provade olika kläder på den tittade på verktygen som hörde till, tackade och sa Den är ju fin. Hans några år mindre syster gick som en "katt kring het gröt" runt honom.

Så fort han lade ner den för att öppna ett annat paket, frågade hon.

Får jag titta på den? Visst, säger storebror.

Hon nöp den med blixtens hastighet.

Han frågade aldrig efter den mer, Action man påbörjade sin karriär som"pappa"i den övriga dockfamiljen.

Sensmoral = Du kan inte tvinga på dina barn åsikter och inställningar det måste komma från dom själva.

sissie
0

Ungar är roliga.

Jag har fått berättat för mig att när mina föräldrar köpte landstället av några bekanta (jag var 2 år då) så hade de köpt en stor docka som satt och väntade på mig på nya landet. Jag knappt tittade på den. Nästa gång de kom på besök så fick jag en leksaksbil. Den lekte jag sönder.Skrattande

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

JanGBG
0

Skrattande

Precis vad jag menade!

[Jessica_91]
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ett litet smakprov haha ^^.

StefanW
0

Själv kommer jag ihåg när man i början av 70-talet hade en Big Jim med alla tillbehör, fast man växte snabbt från den. Tror det var Mattel som gör Barbie som även tillverkade dem.

Stefan - Modellbyggare

medde
0

Wow! Vilken fin bilFlört

JanGBG
0

Obestämd

Dettta med könsroller är roligt.

Min dotter var med mig på jobbet en hel dag hon var i 9-10 års ålder, hon var inte särskilt intresserad av mitt jobb och vad jag gjorde, men des då mer av minna yngre kvinnliga kollegors förehavande. Först blev jag rent ut sagt svartsjuk, men insåg mycket snabbt att hon såg ju sin egen roll och identifikation i dessa flickor. Helt naturligt.

Jag tror på att vi är fullständigt lika mycket värda, men olika.

Ungeför som att en 20 kr sedel är värd lika mycket som 2 tio kr mynt.

sissie
0

Då tar jag de två guldpengarna! 2 är ju fler än 1 !Flört

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

JanGBG
0

Skrikandes

Dettta var ett typiskt "kvinnligt" tjuvgrepp!

BUS- Sissie

Här gör jag försök att vara filosfisk och informativ vilket är typiskt manligt så går Sisse och gör pannkaka av detta försök till hög intulektuell diskution vilket är typiskt kvinnligt.

Igentligen är det ju att skratta åtSkrattande

Män är från Mars, Kvinnor från Venus

sissie
1

Och jag som trodde att männen kom från Pluto!!Förvånad

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

StefanW
0

Ibland är vi långt från varandra, men det är vi själva som gör skillnaden, för vi är mer lika än många tänker på!

Stöd för min tes är en artikel i DN från 2007:

Män och kvinnor är lika som bär

Stefan - Modellbyggare

medde
0

Tyst

MissInAction
0

Hahah vilken rolig diskussion Glad

Tja, pones är ju oerhört söta, det kan väl vem som helst se Flört

Här är en annan slags ponny, också en tröja. Som gammal spel-nörd och pony-nörd kunde jag inte motstå den! <3

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Jimmy.L]
1

Man blir nog aldrig för gammal för att leka eller samla på saker. Sen om det skulle vara "tjej/kille" grej spelar ingen roll så länge man själv tycker det är kul.

medde
0

#20 Kloka ord! Instämmer

JanGBG
0

Instämmer.

Detta var ju en rolig diskution, när vi hade den.

medde
0

Jag samlar på rymdfärjor. samt olika patcher från alla uppdrag från färjorna. Nå jag några pin och en jäv¤&¤igt tuff reg nummer bilplåt med en rymdfärja på  som jag fått av Sissie för den delen. Är något som är lite extra. Samt en fick ur från USSR och USA gammalt och fint från det samarbetet .

Så jag samlar jag också.. Tösa samlar på allt som har med Jedward och göra..

MissInAction
0

Du vet att det finns en Jedward-sajt på iFokus va? Tungan ute Aldrig varit inne där men jag har sett att den finns.

Kluring om Ryssland

medde
0

Jo jag vet. Eftesom jag är värd på den

Jag och dotter träffade dom senast nu i veckan=)

Hjärligt välkommen in och kika.

[Jimmy.L]
0

Börjar nog bli gammal när ja inte vet vad Jedward är för någotFörvånad

MissInAction
0

Aha, jag hade en liten misstanke om att det var så Skrattande
Kul! 

Jedward tävlade i Eurovision Song Contest förra året, för Irland tror jag? De är tvillingar. Tydligen väldigt populära Glad
http://sv.wikipedia.org/wiki/Jedward

Kluring om Ryssland

JanGBG
0

Tungan uteDet vet inte jag heller, JAG ÄR GAMMAL, snart 70-bast nästa år!

medde
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det är jag helt med på… Ligger nog i din värld.. Men jag en tjej här hemma. som ja! Ord räcker inte tillFlört

[Jimmy.L]
0

#27 Aha,där ser man. Kollade in dom på youtube var inte min smak är nog för gammal Cool

medde
0

#28 se inlägget oven detta. En lycklig dotter och grabbarna i en video.

Tvillingarna tävlde för Irland i Eurovisoinfestivalen förra året med låten från klippet, och dom tävlar åter för Irland i år igen.. Vi har träffat dom nu 5 ggr sedan sept 2011

JanGBG
0

Skrattande

Viken liten "go" tjej" medde!!!!!!!

Men vem är "mannagrynet"? Din eller hennes?

(läs pojkvän & son)

[Jimmy.L]
0

Får lite vibbar av 80-tals punkare av dom där två. Skrattande

medde
0

Nja punk kan jag inte hålla med om, Lovar att inte säga till dotter vad du skrev,, Då kommer hon med brödkaveln i högsta hugg.

Brås på sin morFlört

MissInAction
0

Hur lyckas man träffa dem 5 gånger på så kort tid? Känner ni dem privat? Glad

Jag är också för gammal för den där musiken och jag är bara 31 Skrattande

Kluring om Ryssland

medde
0

Det var min dotter som fixade till det, Hon var och kollade och skulle få sin Cd skiva signad. Det slutade med att den ena broder tjatat till sig hennes snygga Svarta/Guld Bolerojacka. Resten histroria som jag inte avslöjar enl löfte till killarna

medde
0

#32 Det är en av tvillingarna som är med på klippet under..

John Grimes heter den pöjken..

MissInAction
0

Hehe ville de ha hennes bolero.. Skrattande Jaha så kan det gå. Jag kan förstå att hon inte kunde neka honom det Oskyldig

Kluring om Ryssland

medde
0

#38 Den åkte av i jetfart med ett stor leénde. Men då hon tråffade Edward i veckan så talade han om hir mycket han älskade hennes bolero.. Den var awsome!!Så hon är helt tillfreds han har den.

MissInAction
0

Förstår det Skrattande kan relatera till det…

Kluring om Ryssland

medde
0

Så sant så.. Men hon har fått mer än dubbelt tillbaka. Men som sagt "hemlis" osv..Tyst

MissInAction
0

FlörtCool

Kluring om Ryssland

[SallysPigge]
0

#23 Har du varit i Tyskland på ett museum där dom har en rymdfärja och en massa andra flygplan? Minns inte vad stället heter mer än Speyer … Vi var där för något år sedan och sonen älskade det. :-D

[SallysPigge]
0

Fick googla lite … Technik Museum Speyer http://www.technik-museum.de/ :-D

medde
0

#43 Tack för länken, den måste jag in och titta på låter intressant

[SallysPigge]
0

#45 Åk dit om du har vägarna förbi. Det var väldigt spännande :-D

medde
0

#46 Alltd bra med tips. Nästa resa vi ska göra kommer att gå till Dublin.

[stblues35]
0

Jedward huvva. Dottern gillar att hoppa runt till låten dom vann med och jag försöker få in lite fin musik så hon inte blir alldeles insöad på sån däringan musik dom speler.:)

medde
0

#48 Men vad kul att hon gillar Jedward! KLart hon ska lyssna på dom hela dagarna..Kom gärna in och hälsa på hod Jedward iFokus, Så ska vi nog omvända dig till ett jedhead också, Dottern min är bra på detFlört

Lovar dig en jepictime därinne.

[stblues35]
0

#49 Hahaha nädu..en gång hårdrockare..alltid hårdrockare i själ och hjärta!:)

medde
0

#50 Jag är allätare. Men inte utan jag har börjat gilla tvillingarna ganska mycket, för dom är faktiskt enormt duktiga. Dotters musik går inte att undvika, då det spelas om och om igen..

MissInAction
0

Tänk om min pappa hade varit sådan Foten i munnen istället för att skrika åt mig att sänka volymen till sittasompånålarföratthöra-nivå Skrikandes

Kluring om Ryssland

medde
0

Så hade vi hemma då jag var liten, Då vi alla syskon hade helt olika smaker.. Brosan Deep Purlple Alice Cooper.. Syrran Beatles Thomas Ledin och jag hade Eliv och David Cassidy. Oj det lät i varje hörna-, Men kanske därfrö jag låter dotter lyssna på sin musik, då jag vet hur ledsen jag blev och hur viktig musiken är verkligen i botten. den behövs.

MissInAction
0

Ja det gäller att komma ihåg hur man själv haft det och försöka sätta sig in i hur det är för andra också Glad

Kluring om Ryssland