Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikettoff-topic
Läst 1656 ggr
sissie
0

Snacka om ....!

Vi provar med en pladdertråd. Allt mellan himmel och jord om sånt som inte har med sci-fi att göra.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

sissie
0

Hrm… Det är hopplöst att ha telefon nu för tiden. Inte ens på söndagarna får man vara ifred för telefonförsäljare! Rynkar på näsan

Nä nu blir det nog så att jag slänger bort telefonerna och bara har abonemanget till internet.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

StefanW
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Samma här,fast jag kan inte låta bli att ge igen när de ringer!

Som t.ex. det ringde en tjej och ville sälja strumpor….direkt så börjar man låta förtvivlad och med darrig stämma: men jag fick ju amputera mina ben i förra veckan…..tystnad och sedan kom det ett förlåt och sedan klick i örat…..hehehe

En av de bästa klippen på lyckade samtal med en telefonförsäljare:

Stefan - Modellbyggare

JanGBG
0

Förvånad

det allra värsta är ju detta att telefonförsäljare kan ringa upp flera på en gång och entar resten blir bortkopplade, man springer och svarar i onödan.

Jag är ju föreningsmäniska, har mycket tävlingar, förfrågningar så jag kan ju inte se på nummerupplysare vem det är. Vi hade något betalt abonemang på stopp för telefonförsäljning, men det fungerar dåligt tycker jag!

starhawk
0

Tycker att det tilltagit på sistone, förr var det inte på långa vägar så många telefonförsäljare som nu, funderar på att köra en del halvfula metoder jag hört talas om

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

sissie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon på er!

Idag var det halt ute! Det var mildväder så det blev pölar överallt, och inatt frös de. Isbana? Jodu. Skridskor på bilen vore perfekt att ha nu på morgonen. Hoppas det blir plusgrader idag med så att snön försvinner.

Nu vill jag ha vår!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

starhawk
0

Jodu det var iskana på vägen till jobbet fick leta upp fläckarna med issvamp så man inte bryter en arm till, en räcker så gott. Visserligen har jag dubbar på kängorna men dom är slitna och då fungerar dom inget vidare på glansis

JanGBG
0

ObestämdJo här var ju solsken på morgonen, var med frugan till läkaren på morgonen, när vi kom hem hann jag knapt pack ner vapen och ammo för att åka till skjutbanan så var solen bort. Kallt blåsigt och narigt på bannan men fick i alla fall i väg 20 styck 44-40 med en ny krutsort. Gick förvånasvärt bra!!!!

Nu är det vapen vård som gäller

StefanW
0

Suttit på skolbänken hela dagen, bara två dagar kvar. Lagstadgad repetitionutbildning. Positivt överaskad, då det var ett mycket bättre upplägg än tidigare.

Stefan - Modellbyggare

[SallysPigge]
1

Ni som inte vill ha telefon försäljare kan ju alltid använda sig utav http://www.nix.nu/ har jag gjort i flera år och det fungerar galant :-)

starhawk
0

Vi hade nix förut, men abbonemanget har kanske gått ut, fast det är ju inte telefonförsäljare som florerar nu de är dom där förbaskade marknadsundersökarna

starhawk
0

Kollade just! jag har en spärr, men det hindrar ju inte marknadsundersökningsnissarna eller dom oseriösa försäljarna som struntar i NIX

[SallysPigge]
0

#10 Ja man får förnya, efter några år. Men det hjälper nog mot marknadsundersökningarna med. :-)

JanGBG
0

Rynkar på näsan

Jag har det! men det hjälper inte ett dugg, fick förklaring att det är många som ringer från hemtelefoner, så då är det tydligen svårt att kolla efterlevnad av förbud.

[SallysPigge]
0

Jaha konstigt! :-/

sissie
0

Idag fick jag se något helt knäppt.

Jag skulle tanka bilen. Där på bensinstationen så var det en man som hoppade in i sin bil och åkte iväg. Med bensinpumpens slang fortfarande kopplad till bilen!

Handtaget satt kvar i bilen och slangen gick av. Tur att ingen bensin läckte ut. Mannen stannade i alla fall och fick nog betala för sitt misstag.

Jag förstår inte hur det kunde hända ifrån början? När man tankat färdigt så hänger man väl tillbaka handtaget? I alla fall gör jag det.Förvånad

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

StefanW
0

Inte förvånad i dagens stressade samhälle. Hur ofta ser man inte att de skall prata i telefon samtidigt som de borde lägga all uppmärksamhet på det som de gör för tillfället som t.ex. bilkörning.

Stefan - Modellbyggare

medde
0

#15 Låter som en dyr historia, men är inte förvånad som StefanW säger..Stressen.

Har kört dotter till skolan i dag, vilket var inte alls av det roliga inslaget..Jisses vilken mardröm det vara att bara ta sig till garaget. Både jag hundar och dotter för runt som bambi på hal is.. Sen blev det krypfart till skolan med bilen..Den här halkan kan inte dra mig till minnes att jag varit ute på någonsinn.

Vad ni än gör ute i dag, ta det riktigt försiktigt.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

starhawk
0

Låter lite läskigt men det måste väl vara i morse? Just nu är det 3,8 plusgrader så det låter väl lugnt har i och för sig inte varit ute än hemma och förkyld men man måste ju ha mat också så snart skall jag ta en tur till affären

JanGBG
0

Flört

Här var det 4,5 "piss regn" och bedrovligt!

Jag gjorde "Pytt i panna och stekt ägg" på order från hustrun, den blev bra, anväder OTROLIGT lite matfett när jag steker, den får absolut inte bli "fett"

sissie
0

Gräddstuvad pyttipanna med rödbetar och stekt ägg. Åh, nu blev man ju hungrig också. Måste göra det i morgon.Glad

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

JanGBG
0

Skrattande

Gräddstuvad kan man ju också göra den, men det gjorde jag inte idag, men rödbetorna var med.

Till helgen ska jag ta hand om minna barnbarn och deras hund, min mat plan är då brynt fläskfile i bitar med svamp och bananer i en form med vispgrädde med curry och jordnötter över och in i ugn .

Just nu är jag sugen på någon riktig "Husmanskost"

sissie
0

Låter gott. Fast jag hoppar över jordnötterna. Inte så värst förtjust i dem. Int i matlagning i alla fall.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

[SallysPigge]
0

#21 Det låter smarrigt då jag gillar jordnötter i mat :-)

starhawk
0

#19: Är ni fettskrämda av er? Själv använder jag mig av rejält med fett i pannan. Morsan snålade alltid så det blev bränt, sen lärde jag mig laga mat på riktigt av en kompis som är utbildad och jobbat som kock. Maten suger upp så mycket fett den har kapacitet för, är det för lite fett blir pannan torr och det blir bränt. Själv körde jag med Bratwurst och salad i går fast jag körde korven i ugnen, idag blev det kåldolmar, också i ugnen

sissie
0

Jag kör med olja när jag steker. Ganska mycket olja.Glad

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

starhawk
0

Själv har jag helt slutat med olja, jag kör bara med smör nu för tiden. Oljan förvann i samband med min "vegetabiliska fett utrensning" som jag genomförde 2006/2007 den har den trevliga bi-effekten att jag inte är sjuk lika ofta som förr, tidigare hade man nästan vant sig vid fyra fem förkylningar per vår och lika många varje höst, numera är dom som bortblåsta!

sissie
0

Där ser man. Tja jag har inga förkylningar att jaga bort. Tack och lov har jag de senaste tio åren klarat mig får att bli förkyld allt som oftast. Någon enstaka gång om året bara. Och då inte några längre stunder. Någon dag eller två.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

JanGBG
0

Tungan ute

Jag jobbade ju med reningsanläggningar mycket när jag var aktiv, vet ni att folk som arbetar på "reningsverk" alltså sådana anläggningar som tar hand om fekalier och urin, blir väldigt ofta väldigt sjuka i början av olika sjukdomar som förkylning,ont ihalsen, magkattarer. För att sedan ALDRIG bli sjuka i sådana saker? Dom blir imuna?

[SallysPigge]
0

#28 Som att jobba med barn, man blir sjuk i början sedan imun :-)

JanGBG
0

SkrattandeEXACKT! Min fru var "dagisfröken" i Mängder med år, hon var aldrig förkyld, men istället så blev leder och knä utslitna, det är tungt att lyfta barn.

[SallysPigge]
0

Jag jobbade med det med i 10 år tills mina egna barn kom :-)

starhawk
0

#26-29: Jo sånt händer på "vanliga" arbetsplatser också, vi anställde en ny Projektledare, hon hann bara jobba ett par dagar innan hon blev rejält sjuk och blev borta ett par veckor

JanGBG
1

Flört

Vad jag är glad att jag är pensionär!

Men nog har 50 arbetsår satt spår, alla farliga kemikalier har gjort sinna märken i lungor, allt buller från maskinrum och fläktrum sina spår i öronen. Alla lyft i leder och opererad fyra gånger för bråk. Stressen i hjärtat med bypass opperation.

SkrattandeMen jag är glad ändå!!!!!!! Jag lever ju och kan röra mig själv har snäll fru och barn och barnbarn som är rara?

ObestämdNågra år har jag kvar så vi får ta det från den goda sidan