Framtidens energiförsörjning?
http://www.youtube.com/watch?v=aLcEYbAdyxk&feature=related
okej, serien handlar om hur man bygger sitt eget starwarsvapen, men mitt i tar han upp något mycket intressant. En nanoteknologi där kolatomen i en speciell sammansättning faktist skapar sin egen ström. Tänk att försörja en hel stad med ett bateri stort som ett pennfodral! Snacka om miljövänligt!!

OOH, Vi kanske kan överleva som ras?
Åh, detta klipp hade vi här för några år sedan. Den är riktigt kul. Michio Kaku är en av mina favoriter. Och enligt hans teorier så finns det ju faktiskt en möjlighet till att kunna göra en lightsable.
Kul att se att andra också uppskattar honom.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Batterier tar slut. Det finns ingen evighetsmaskin och kan inte tänka mig att det någonsin kommer att finnas

Hej Leffe
Nej, det tror jag inte på heller, men ett batteri som kan ta enorma mängder energi och inte är allt för stort, det tror jag kommer.
Det finns ju , Vind,vatten, vågkraft att ladda med.
Du kan kanse ha ett "EkorrHjul" och låta "kissarna" jobba för maten?

Ett batteri som kan ta enorma mängder energi och inte vara alltför stort skulle jag uppskatta, då skulle jag kunna byta ut den där jätteklumpen på cykelns pakethållare mot nåt betydligt mer behändigt
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Vad jag förstod det så skapades faktist egergiladdning från atomerna när de var placerade på ett visst sätt. Men såklart väldigt lite per atomgruppspar. Fast med tanke på hur många atomer som får plats i en tännstiksask… :P
En annan typ av energi, men genmodifiering med klorofyll i mänskliga celler är ju på väg. Har för mig de hade lyckats med klorofylliga möss. Men om dessa kan använda sig av energin från solljuset återstår att se. Kanske är framtidens människor gröna, och det finns därför ingen svält. Och kanske så har de även bemnästrat tidsresor och det var det som gav upphov till alla rykten om "små gröna män"!
Fan, jag som hellre vill vara ljusblå…

Snacka om Si-fic

Det finns ju redan en mask som är full med klorofyll, den saknar såväl matsmältningssystem som andningssystem (lungor/gälar) så visst kanske det är möjligt men jag skulle sakna Biffstek med lök 

Man får äta bifftek, men man kanske inte måste!
(och biffen kommer för övrigt säkert att vara odlad)

Om vi blir som dom gröna maskarna så kan vi inte äta någonting, dom saknar även mun (eftersom dom inte behöver någon mun)

Jo, men vi skulle ju naturligtvis designa en lämpligare metod för oss själva. Kanske som den här snigeln: http://www.wired.com/wiredscience/2010/01/green-sea-slug/
Fast om man inte har någon mun att äta med, hur ska man då tala? Telepati?
schysst snigel!
Wrooom!

snigeln har mun och käkart alger som andra sniglar. Pratar gör den iofs inte, men vad vet jag
Det finns ju en bra sida till om man skulle vara grön av klorofyll. Då förbrukar man ju koldioxid. Måste ju också vara bra.
Wrooom!

Hah! Så man kan använda sin andedräkt både på in och utvägen! XD
Japp. Om man nu behöver andas alls. Vi kanske kan göra som insekterna. Ta upp det vi behöver direkt från luften omkring oss.
Wrooom!

Klorofyllen tar upp den koldioxid vära celler producerar och avger syre underprocessen, ett självförsörjande system så inte behöver nåt utifrån
Låter som en evighetsmaskin.
Wrooom!

och så får man socker också, mums:p

Glömer ni inte energi? Från solen! eller indirekt från havet eller i jorden.
Närmaste energinkällan jag ser som är ny på något vis är fusionskraft.
#18 Det finns inga evighetsmaskiner i ett universum som kommer att gå under någon gång.
Evighet är ett begrepp som människor endast kan tolka mycket länge. Och solkraft är då en form av evig energikälla.
Även jordens termodymamiska kraft är någonting man kan utnyttja, te.x. på Island.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking