Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikettoff-topic
Läst 597 ggr
medde
0

Meteoriter till salu

Då jag skrev tråden om marsstenar som nu till salu så hittade jag på den här sidan om just säljer Marsstenarna. Men det finns mer än så på denna sida. Därav jag tycke den skulle få en egen tråd.  Kika gärna in på sidan. Kanske finner du den perfekta presenten, eller ett köp kanske till en egen samling. Tänk om man finge ha lite äkta vara i sin rymdsamling..

Men ta i akt, priserna är inte den lilla valören. Men hur som helst så är det bra kul att kika in och se och njuta en stund, Det räcker gott och väl för mig.

The Macovich Collection

Själv ska jag nog prova lite Lotto, V75, Dubbeln Bingolotte i helgen..Oskyldig

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

StefanW
0

Instämmer, det vore något att ha på hyllan!

Stefan - Modellbyggare

medde
0

Visst skulle det vara något..

Tänk känslan att få ta lite på det som finns däruppe..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

JanGBG
0

GladDet är konstigt vad vissa saker kan ge känsla.

När jag och min fru var som turister på Massada klippan i Israel så köpte vi ett mynt ( med alla stämplade tillståndspapper och myndighetsbevis) som var präglat år 0015 alltså när Jesus levde!

Man fann ju miljontals mynt som låg kvar, när arkeologererna hade tagit vad dom ville ha, såldes resten för välgörande ändamål.

Bara att veta att man har ett så gammalt föremål ger känsla, jag förstår detta med grus från Mars och sten från Månen

Visst var det dyrt, men vi fick båda en känsla från det. Ett litet slitet kopparmynt där präglingen knappt syntes.