Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikett: stargate-wars-trek
Läst 933 ggr
StefanW
0

Star Trek på Mythbusters.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är det någon som sett detta avsnitt? De kommer att testa Gorn-kanonen från Star Trek-avnittet: Arena om jag inte är fel ute!

Stefan - Modellbyggare

LosGinos
0

Tror det var den löjligaste myten jag hört talas om Skrikandes

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

sissie
0

Häfftigt. Undrar när den dyker upp på mythbusters som visas här?Glad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

LosGinos
0

Kanske står i TV-Tablån någon "hint" om vad som händer i avsnitten :P. Man får nog bara kolla ^^

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Jina
0

Nå, nån som sett det?

sissie
0

Jodå. Det har visats på TV. Det blev ett rätt komiskt avsnitt som visade att det inte alls fungerade i praktiken, även om idén var rött bra och gjorde sig bra på film.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

JanGBG
0

Cool

Det är ju vår "gammla potatiskanon"

Vattenledningsrör i plast, drivmedel "Hårspray", projektill potatis.

Det finns otroligt många "Drivmedel" för just den typen av vapen.

Gör en "Tändsticks Raket"

Sätt två "Nålar" i en tändstick, nedåt riktade, linda med metalfolie runt om, dra ut nålarna. du har nu två "Hål" upp till tändsatsen.

sätt tänstickan i ett rör, håll en cigaret mot metalfolien, satsen börjar brinna,heta gaser rusar ut genom hållen tändstickan far i väg.

MEN VAR FÖRSIKTIG SÅ DU INTE BRÄNNER DIG.

(Bus pojken går aldrig ur en gubbe)

starhawk
0

Jo det avsnittet har jag sett, men som vanligt missar dom en del punkter, i det här fallet testar dom om ett bamburör duger som kanon, men hallå där! han befinner sig inte på jorden så det är en utomjordisk bambuliknande växt det är frågan om, vad vet dom om den växtens hållfasthet? platt intet!

Därmed inte sagt att jag tycker illa om Mythbusters, tvärtom gillar jag dom, men speciellt Junior Mythbusters slarvar en del med detaljerna ibland

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

JanGBG
0

Obestämd

Bambu och skjutvapen?

Äldre vapen är ju min specialitet!

Man har i Kina gjort arkeologiska fynd av just bambu som blivit urholkad laddad med krut och någon form av projektil, ålder mer än 1000 år gamla.

sissie
1

Jag tittade på ett avsnitt idag där de gjorde ett gammalt vapen. De skjöt iväg 200 pilar ur korta bamburör, med små raketer - modell fyrverkeripjäser som de gjorde själva. Kommer inte ihåg vad vapnet hette men det fungerade, så när som på en som aldrig kom iväg.

Det började på H i alla fall, och gick på hjul.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

JanGBG
0

Rynkar på näsan

Jag har så få kanaler, ser väldigt lite på TV, men tydligen missar jag en hel del.

Den pjäsen skulle jag vilja se.

Ska ut och handla raketer till nyår

Förbudet är hävt!

Dotter och fru har get med sig, barnbarn och svärson gick in i förhandlingarna!

medde
0

#6 Potatiskanonen känner man igen..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

starhawk
0

#6: Det där får mig att minnas potatispistolen jag hade när jag var liten, den hade en "patron" med ett trekantigt rör i ena änden den stack man in i en potatis och vred om, i andra ändan satte man knallpulver och stoppade in den i pistolen sedan kunde man skjuta potatisbiten på kompisar

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

JanGBG
0

Oskyldig

Lyckliga barndom!

Jag har haft en sådan också, eller rättare sagt flera!

Letade efter dem för många år sedan, men ingen viste vad dom hade tagit vägen.

Varför finns dom inte idag?

VÅR KRÅNLIGA BYRÅKATISKA SAMHÄLLE KLASSAR DEM SOM "LICENSPLIKTIGT" VAPEN. Allt som har krutladdning och Projektil (kula) är ju licenspliktigt om det är tillverkat efter 1890.

att laddningen är en "futt" och kulan en bit potatis hjälper inte.

Men du får gärna skjuta av en raket i trä o plast med flera grams drivladdning.

Dom finns i England, försökte föra in en sådan i Sverige för flera år sedan, Tulltjänstemannen upplyste mig om olagligheten, men lät nåd gå före rätt, fick en hammare och fick slå sänder den och i hans åsyn slänga bitarna.