Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikettstargate-wars-trek
Läst 618 ggr
Surtsey
0

Lev för evigt i carbonite

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

**Det här är ju bara helt fantastiskt och jag älskar designern Paul Pape som kom på den här grejen.

**När Han Solo blir inmurad i carbonite har verkligen blivit kult. Nu kan du föreviga dig själv, din älskade eller din fiende i (nästan) carbonite med! Man tar ett foto med posén man vill ha och mailar det till Paul så fixar han en skulptur i antingen ca 10cm eller ca 30cm hög.

Besök hemsidan för mer info och mer geeknes.

42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se

JanGBG
0

Glad

Det var en trevlig länk.

sissie
0

Vilken kul grej!

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

JanGBG
0

Oskyldig

Detta att förvara en människa i levande shick eller en död för återuppståndelse i något media, har ju varit något som upptagit folks tankar i alla tider. Mumierna för flera tusen år sedan och de stora Fryskyrkogårdarna i USA i nu tid.

Vad är det som gör att man vill leva i all oändlighet?

När jag jobbade, så brukade jag ibland ta en lite kaffe paus ihop med en äldre kvinnlig forskare ( doktor i Kemi, doktor Medcin, Kung. vet. ack. guldmedalj), det blev ofta mycket intresanta samtal. Hennes kunnighet var ju ENORM.

Hon hade en teori om detta. Ursprungligen levde människa ett kort och våldsamt liv, dog ung. Vi behövde alla funktioner att hålla oss vid liv, vi utveklade inte någon funktion att vi ville avsluta livet.

Tycker att det är en intressant tanke.

medde
0

Mycket intressant län och sida. Häftiga prylar.

JanGBG. intressanta tankar, som fick mig och stanna upp och tänka till lite..

Mumierna är väldigt intressanta tycker, det intresset kom då jag var i Egypten lite då och då, för många år sedan.. Bodde på Cypern och tog ofta båten över för att dyka däröver.. Men besöken på deras musem fångade verkligen ett intresse, så jag missade flera dyk lite då och då.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥