Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikettsenaste-nytt
Läst 3876 ggr
Surtsey
0

Så var Sci-Fi mässan 2011, Sthlm

Nyligen hemkommen från helgens mässa och här kommer min lilla rapport med bilder och upplevelser.

Då var man äntligen hemma igen efter en riktigt awesome helg i Stockholm. Man känner sig lite smått mör efter några timmar på mässan och sen 4h bil hem.
Nu blir det massa bilder från mässan och även om hur det var att träffa Michael Shanks ifrån Stargate SG-1.

Kom in vid runt 10,45 och redan en hel del folk

501st Legion var som vanligt där i sina Star Wars dräkter.
Jag mötte Storm trooper på golvet.
Det fanns som vanligt en hel drös med merch, men några nya försäljare mot vad jag sett tidigare så det va ju kul. Sen fanns även några riktigt duktiga replicamakare på plats. Riktigt mäktiga alltså. Dessa ifrån RentReplica är fullskaliga..

Abandoned House Collectibles var inte dåliga de heller..

Osså den sedvanliga montern med äkta rekvisita..

En ny, annorlunda och underbar medverkare var Dr. Cagliostros kuriosakabinett. De hade ställt upp ett tält där man fick gå in och titta på en del udda saker.. Dock inte helt lätt att ta kort därinne, därav kassa kort. Varje glasmonter hade en skylt med en historia om föremålen. Här visas en sjöjungfru.

Gammeldags vattenpistol (jo, i princip alltså) med vigvatten emot vampyrer.

Enda anledningen till att jag bemödade mig med att åka ända till Sthlm för mässan var som sagt Michael Shanks, och efter att ha träffat honom kan jag bara säga att jag är verkligen inte besviken! Han var glad, lättsam och pratglad. Jag är sån så att jag brukar utspela möjliga konversationer i huvudet innan jag ska träffa någon, därför har jag tänkt på frågor att ställa eller bara nåt att säga till honom i flera veckor. Jag menar, här ska jag träffa en karl jag verkligen gillar och missa chansen att säga nåt? Det går ju inte.. Tyvärr hade jag inte kommit på ett skit i förväg att säga.

Även om mina nävar faktiskt skakade innan jag skulle gå fram till honom så var han så lättsam och trevlig så det släppte med en gång. Vi hade en liten kort konversation om att vi köpt hela boxen och just sett om alltihop, han svarade skämtsamt ungefär "You rewatched the whole thing!? Wow.. Just over and over again?".

På frågan om han hade nåt nytt på gång inom sci-fi eller övergett genren så talade han om att 2013 kommer filmen Elysium med bla Matt Damon.

Jag är jättenöjd med dagen och hoppas att ni andra som varit där, eller ska dit imorgon är det med!

42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se

sissie
0

Vilka fina bilder!! Jätta bra foton. Jag försökte fota förra året men det var inte lätt. Bara några ynkliga foton blev det.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Leffe
0

Fina bilder.

För mig var detta första gången på Sci-fi mässa och det var helt värdelöst. Entreavgiften helt bortkastade pengar. Det var otroligt lite Sci-fi. Tänk egentligen skulle man kunna kalla det för falsk marknadsföring eller något sådant för det var väldigt lite Sci fi enligt mitt tycke. Det var försäljning av DVD-filmer och spel som inte hade något med Sci fi att göra. Sådant man kan köpa i affärer utan att behöva betala dyr entreavgift.

Vad har till exempel Pippi Långstrump med Sci fi att göra. Det såldes Pippi-filmer där till och med.

Det fanns ingen stämning. Ingen skum belysning, inga laserstrålar. Ja inte ens musik för att öka stämningen. Det var rent ut sagt Skräp

StefanW
0

Här sitter två och dregglar….både jag och Jr hade velat vara där…någon gång så kommer vi!

Stefan - Modellbyggare

medde
0

Härliga bilder så ett stort tack för du visar dom.  Visst fanns det ljuspunkter på mässan. Men ärligt i det stora hela blev jag besviken. I år var den faktist inte så bra om man ser i det stora hela. Förr om åren har det enligt mig varit klart bättre. Mycket av den fina stämningen och en hel del av dom stora nasarna var inte där.. En liten för stor "blandning" mellan olika teman kan har varit en bidragende orsak. Men har man varit på denna mässa var år i över tio års tid så blir det nog så även nästa år.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
0

Jag var faktiskt på två stycken Sci-fi mässor i går på samma ställe - min första och min sista. 120 kronor i entreavgift är hutlöst. Det var värt 20 kronor med tanke på vad som fanns innanför entren.

starhawk
0

Jag har varit på ett antal sci-fi mässor i mina dar men nu har jag väl tröttnat, kände inte för att gå på den här, verkar inte som om jag missade så mycket

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Surtsey
0

#2 Även om vi säger sci-fi mässan så heter den faktiskt Sci-fi, Game and Film Convention

42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se

Leffe
0

#7 Säger fortfarande att det är lurendrejeri. Hade det hetat Game, Film and Sci fi Convention hade jag kanske köpt det. Dessutom står det i lokalen precis innanför huvudentren "Till Sci fi mässan" och självklart betalar jag då entre för att se Sci fi för det är ju kul