Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikettsci-fi-filmer
Läst 528 ggr
sissie
0

The Thirteenth Floor

För många år sedan såg jag denna sci-fi deckare. Några killar skapar ett virtuellt 1930-tal dit de också kunde "gå in" själva. Flera turer fram och tillbaka mellan verkligeheten och virtuell värld, och några mord blir klart spännande.

Allt utspelar sig i ett hus på trettonde våningen. Men frågan är också…

Är det verkliga världen virtuell och den virtuella verklig?

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

starhawk
0

Har hört att i USA har man ingen trettonde våning på flera hus och inget rum nr 13 heller för den delen

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

sissie
0

Det finns nog fler länder som har det så. Undrar vad en amerikan gör om han skulle bo på ett svenskt hotell och få rum nummer tretton på våning tretton?

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

Har för mig jag sett just en film som hette detta. Men minns inget speciellet.. Hmm..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

starhawk
0

Läste en Sci-Fi Novell en gång om en man som ville hyra våning tretton, han fick svaret att det inte fanns någon våning tretton men han envisades och fick till slut hyra den icke-existerande våningen

medde
0

#4 Minns det vad den hette? Blev lite nyfiken

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sissie
0

Undrar vad det fanns på den våningen som inte fanns. Hmmm….

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

starhawk
0

#5: Tyvärr har ingen aning! den ingick i en Sci-Fi novellsamling, läste en hel del såna en gång i tiden

#6: Jo den såg helt normal ut, så länge hyresgästen befann sig där. Hyresvärden passade på att "syna av" våningen i samband med avflyttningen