Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikett: sci-fi-serier
Läst 821 ggr
Surtsey
0

Dr Who-film?

Det tisslas och tasslas i nyhetsvärlden om en Doctor Who-film.

Det är tidningen Variety som rapporterar att Harry Potter-regissören David Yates vill göra en film av serien.

“We’re looking at writers now,” säger Yates. “We’re going to spend two to three years to get it right. It needs quite a radical transformation to take it into the bigger arena.”

Enligt Variety så kommer filmen inte följa den nuvarande serien utan ta en helt ny och fräsh vinkling på det hela.

Emellertid tror den officiella tidningen Doctor Who Magazine att det här är samma rykte som florerat i åratal och att inga riktiga planer finns.
Även ett högt höns på BBC, (Senior Brand Executive for BBC Wales Edward Russell) twittrade detta;  “Off Twitter for a few hours and the Doctor Who world explodes. There’s always talk of a movie. Perhaps? Maybe one day. But not right now!”

Det finns många rykten som pekar åt olika håll helt enkelt.
En teori är att Yates pratar om detta önskeprojekt just för att kugghjulen ska börja rulla..

Själv känner jag iaf en skräckblandad förtjusning inför det hela.

42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se

[TrevorS]
0

Finns ju redan en film från 1996 av serien Dr Who Skrattande

Surtsey
0

Jo men den krasha ju totalt och räknas inte i sammanhanget

[TrevorS]
0

Säker? Hehe, jag har ärligt inte sett den, jag har hela serien från början och går långsamt frammåt. Skrattande

Surtsey
0

Hela? Alltså alla gamla med? Vad jag har hört, hört alltså, ingen aning om det stämmer, är att många av de gamla är.. förlorade/extremt svårt att få tag på/delvis förstörda.

[TrevorS]
0

Jo hela serien. Jag har alla avsnitt, dock är många avsnitt "rekonstruerade" de kommer att göra dessa animerade med orginalljudet då det finns bevarat. De sålde, förstörde och kastade mycket under en rensningsperiod. Dock finns det samlare som spelat in avsnitten när de gick på tv.

Ärligt gillar inte den nya doktorn, den enda doktorn jag gillar i det nya är David Tennant. Älskar annars svartvita serier så dr who är en favorit.