Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikett: sci-fi-filmer
Läst 541 ggr
ElLobo
0

Mittiprickteatern ger Fahrenheit 451 i höst

Mittiprickteaterns första premiär hösten 2011 är en dramatisering av Ray Bradburys roman Fahrenheit 451

Den 5 oktober har Mittiprickteatern premiär på Fahrenheit 451 på Teater Påfågeln, Stockholm. Romanen som pjäsen bygger på skrevs 1953 och var då en dystopisk framtidsskildring. Idag har mycket av det den berättar om slagit in – men inte allt. Fahrenheit 451 må vara en dystopi men det är också en lovsång till demokrati och kunskap. Som en sann sci-fi berättelse är den naturligtvis oerhört spännande och hightech.

Länk: Mittiprickteaterns första premiär hösten 2011 är en dramatisering av Ray Bradburys roman Fahrenheit 451

Leffe
0

Det var en otroligt bra film i alla fall

starhawk
0

Jag gillade inte filmen, men jag gillar ju inte dystopier så det kan ju vara en förklaring

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

ElLobo
0

Jag har faktiskt ingen aning om jag har sett filmen eller inte, men jag tyckte i alla fall att boken var bra. Flört

Mimmi
0

Låter som något som kan bli riktigt bra! Hade gärna sett den, synd bara att jag bor så långt bort.

starhawk
0

Funderar på en sak, det var ju rätt många stora brasor i den filmen, hur fixar man det på en teaterscen?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

medde
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Bor inom rimligt avstånd, kan vara något att fundera på

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
0

#5 En del av publiken kommer nog från brandförsvaretSkrattande

medde
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#7 Kan nog så vara.Flört

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥