Surtseys Londonresa
Idag är det en vecka sen jag kom hem ifrån london. Kan inte fatta att det redan gått en vecka.. Men då kanske det är dags att visa upp lite bilder därifrån! Har skrivit detaljerat dag för dag i bloggen så här tänker jag bara ta upp det som berör sajtens tema =)
Första bilden då, är ifrån British museum. Och på hedersord! Min första tanke när jag såg dessa urnor var; I dem har de funnits goa'uldlarver. Jag undrar vilka kroppar de tog över. *SG1 skadad*
42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se
Det finns en fransk konstnär som har fyllt Londons väggar och gränder med såna här pixelfigurer, typ Space invaders. Men tyvärr så försöker myndigheterna plocka ner så många som möjligt men man kan ha tur att stöta på någon. Och de gjorde vi när vi vandrade till Forbidden planet!
Naturligtvis tog vi en sväng till..
Jo, besökte Forbidden planet ena dagen. Oh ho hoo vilket nördarnas shoppingparadis det är!
Bland annat så fick detta följa med hem;
Spinning Tardis. Batterierna är inte fullt fungerande på bilden, men annars så
svävar Tardisen mellan botten & toppenplattan med hjälp av magnetism.
En Dalek som kan vifta lite på armar och öga + har hjul under sig
Besökte British library. Jag hade sett en annons om deras utställning Science fiction, but not as you know it - i tidningen ScifiNow. Och de va bra de tycker jag ^^
De ställde ut ett par hundra böcker som på olika sätt tillhör sci-figenren.
Kategorierna; Future worlds, Alien worlds, Parallel worlds, Virtual worlds och The End of the World.
Det fanns även stationer där man kunde lyssna på stycken ur några böcker och musik med sci-fitema. Bland annat orginalmusiken till Doctor Who och en monolog av Marvin, roboten ur Liftarens guide.
Helt klart värt ett besök!
Man fick inte ta några foton men Petrus tog ett par ändå, bla detta;
Var ju tvungen att köpa nåt i giftshopen med. Otippat nog blev de en kökshandduk med en bild ur Världarnas krig ^^
När vi var uppe i London Eye så såg Petrus reklamflaggor för London Film
Museum, det lät intressant så vi kollade upp det. Innan avresan hade
jag fått höra om en Dr Who utställning som jag hade planerat in men istället
valde vi filmmuseumet. Bland annat för att detta skulle täcka in mycket mer
intressant, men även lite ifrån Dr Who.
Här är iaf dräkten ifrån Superman returns ifrån -06
Clark Kents tidning ^^
Givetvis fanns ett stort Potter-rum. Några saker som visades var skoldräkter, skolböcker, den där pokalen - Flammande bägaren, scener uppbyggda i lego och man kunde spela Top trumps.
Doctor Who!
Till höger, utanför bilden, fanns en liten tv där de visade scener ur gamla svart/vita avsnitt
Sedan vart det Madame Tussauds. Om jag säger såhär.. Nu har jag gjort det. Jag gör aldrig mer om det! Kanske om jag får betalt - och vet att det kommer vara folktomt.
Gissa om det var mycket folk ;-)
När det är så mycket folk så att man måste slåss för att komma fram till dockorna för att kunna se nåt.. nä, då är det inte roligt. Då är det bara jobbigt!
Men några halvkassa kort blev det ändå..
Som med Sir Patrick Stewart
Isaac Newton - Oh gravity, thou art a heartless bitch

#3 o. 9: arghh! nu gör du mig sugen att starta mina multimediamodeller "Tardis Welcome aboard" och "Daleks in Manhattan"
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#0 Tack för alla bilder du visar, det var verkligen kul att få se och ta en del av dig..
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Du verkar ha haft en trevlig resa! Nu var det många år sedan jag var i London senast, men jag åker gärna dit igen! Kan bara hålla med om Madame Tussauds, mycket att se, dock ville man inte titta på alla andra besökare!
Något som jag kommer ihåg än idag så var det London Planetarium som jag tror låg på samma gata. Först var vi där på dagen och tittade på stjärnhimeln och sedan på kvällen så hade de en lasershow med mycket musik som Pink floyd, Gary Newman m.m. (det var i början av 80-talet på en skolresa…) som har etsat sig fast.
Tack för bilderna!
Stefan - Modellbyggare