Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikett: sci-fi-serier
Läst 981 ggr
Leffe
0

Favoritserie

Min favoritserie i tidningsfomat är "Axa". Inte bara för att det är en lättklädd kvinnlig hjälte utan för att serien är bra tecknad och med bra story.

En annan serie jag gillar är Judge Dreed. Däremot har jag aldrig varit förtjust i Blixt Gordon.

Vilka sci-fiserier gillar du?

medde
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Axa känner jag inte alls till.  Finns den ute ännu i dagensläge?

Hmm,,, vilken som är bäst? Måste fundera ett slag vilken jag ska sätta högst upp. Det finns ju en hel del bra att välja mellan.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
0
Sehvrin
0

Är det serier i pappersformat du menar? (Det är så störande att svenskan inte har ett ord för sådana serier, svårt att veta om det är tv-serier eller annat som åsyftas då.)

Jag läser inte så jättemycket sci-fi-serier. Har mest fantasy, lite skräck, superhjältar och lite steampunk i min bokhylla.

Nausicaä är den jag tycker är bäst den är helt fantastisk och fruktansvärt vacker. Fast jag undrar om den inte gränsar till fantasy mer än science fiction?

Om vi tar en serie från en annan tveksam genre så är Marvels Runaways väldigt bra. Men jag har svårt att se superhjältegenren som science fiction.

Jag kan inte komma på en enda ren science fiction-serie som jag tyckte riktigt bra om, men jag har mest läst Star Wars och lite Star Trek och de gör sig inte så bra i serie-formatet, tycker jag.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Leffe
0

#3 Ja jag menar i pappersformat. Håller med dig om att det är svårt att hitta ett bra ord. Ska man kanske skriva "Tabloidformat"?

starhawk
0

Jo, Axa kommer jag ihåg, men min favorit var Jeff Hawke förekom bl.a. i tidningen X9

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

medde
0

X9 minns jag, den läste min bror, och inte fick man peta på hans tidnigar.

Leffe
0

#5 Jeff Hawke var rätt så bra

#6 X9 köpte jag ett tag och har sparat hemma

medde
0

Spara är bra.. Tänk om man var lite rädd om sina prylar då man var liten… Vilka pengar man kunde ha sålt vissa aker för i dagensläge..

Leffe
0

Jag har alla nummer som kommit ut av Magnum där Axa och Judge dreed gick som serie

medde
0

#9 En liten fin samling där hemma läser jag… Va rädd om den!

starhawk
0

Har inte kvar så mycket annat än några specialutgåvor av Jeff Hawke åsså en packe med Robinson "vilse i rymden"

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

fliza
0

Jag älskar twilight. Både filmen och boken! =>

Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus ♥ JEDWARD ♥

Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!" ♥ JEDWARD ♥

medde
0

Dom är bra, så jag instämmer med dig "tofflan"

sponny
0

#9 Låter kanon, säger han som har alla nummer av Magnum, Magnum special och Judge Dredd. Flört

Jag håller med om att Axa var bra men favoriten var nog Dredd. Jag kan även rekommendera Claude Auclairs "efter katastrofen"-serie i tre delar (Slavarna, Majlis och Stad NV Nr 3).

medde
0

Nu blir jag så nyfiken att jag måste nog söka upp butiken i Gamla Stan som säljer riktigt äldre tidningar..