Läser ni böcker?
Då man är ute på nätet och läser om böcker så är det inte så glada siffror ang köp av böcker. Det har gått ned väldigt mycket, då man numera läser på nätet eller köper CD skivor i stället för pappersbok. Hur är det för er då det gäller böcker? Köper ni mycket böcker eller väljer ni andra vägar numera? Böcker har blivit ruskigt dyrt tycker jag och väntar ofta in bokrean för att inhandla böcker..
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Favoriserar fortfarande pappersböckerna, har inte en enda CD-bok faktiskt, och att läsa böcker på skärmen ger inte samma känsla, sen är det ju något krångligt att släpa med sig skärmen till sängen, för det är oftast vid sängdags jag läser.
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vi har köpt faktiskt några CD böcker. vilket har varit bra då man vill slappa lite i soffan, samt Twililigt böckerna på CD. Lite mysigt för tösabiten att ligga och lyssna på innan hon ska sova. Men hon har fått dom även i pappersbokform så hon har varvat..
De senaste åren har jag gått över till ljudböcker i stort sett. Det är så bra att bara sätta på mp3n under de perioder jag har sömnprolem.
Skulle tro att jag köper max 3 inbundna romaner om året, när det är nån som jag verkligen vill läsa.
Däremot blir de ibland mycket biografier i pocketformat och även Sookie Stackhouseböckerna på svenska blev köpa som pocket..
42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se
#3 Exakt det som du skrev är så bra, då man har svårt att somna är det överlägset med ljud CD. Men visst finns det böcker man vill ha i bokhyllan bara!!
Köpte en massa böcker när jag var yngre. Numera köper jag varken pappers- eller talböcker. Däremot ser jag filmer byggda på böcker
Böcker går i vågon för våg, ibland läser man mycket och ofta, för att sedan inte öppna en bok på flera månader,,
Jag köper väldigt mycket böcker. Knepet är att köpa dem på second hand-butiker och loppisar, då kan man hitta godbitar för under 5 kr/styck!
#7 Hej. Välkommen in hit, tror inte jag sett dig här tidigare.
Loppisar kan jag verkligen hålla medd dig om, jag har hittat en del riktigt bra böcker på just loppisar. Jag letade efter en bok i många år efter en speciell författare, boken gick inte att beställa eller hitta i handeln. Den var helt ute. Men så en dag fick jag se den på loppis och gissa jag blev glad. Priset var också gratis 5 kr!
#8 Jag har skrivit lite här tidigare, men har nyligen bytt Avatar så det kan vara därför du inte känner igen mig! Jag kikar in här med jämna mellanrum, men läser mest bara.
Om man är ihärdig kan man hitta riktiga guldklimpar! Jag hittade för någon vecka sedan en riktigt fräsch samling klassiker i inbundet läder - 5 kr styck!
Gillar att läsa så köper man böcker så är det på seconhand och det funkar fint:) Hittade senast några Lustbader böcker..kanon:)
#9 Aha.. Man känner lättast igen avataren.. Men trevligt att du tittar in ibland, men skriv gärna en rad ibland. Så trevligt=)
#10 Man kan hitta verkliga guldkorn åp secondhand
Jag läser gärna böcker, men har även börjat lyssna mer på ljudböcker. Oftast inkräktar dessa inte på det vanliga läsandet dock, eftersom jag lyssnar när jag diskar, springer, är på labb eller nån annan syssla då det är omöjligt att ta med sig en vanlig bok.
Jag köper inte så mycket böcker, då det fortfarande finns intressanta böcker på bibllioteken som jag inte har läst och jag har olästa böcker i bokhyllan, samt att vi är ett gäng vänner som brukar lånar böcker av varandra.
Istället brukar jag lägga mina pengar på serier (och serierna tar tid från bokläsandet också
)
Japp och serier:) Diggar Pondus rejält..det är min idol:)