Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikett: off-topic
Läst 971 ggr
Levethia
0

O.T The Man From Earth

Hej är det någon mer än jag som har sett denna konstiga film?

Till er som inte har sett den så är den värd att se på och handlar om en man som har mer eller mindre har levt sen stenåldern, och flyttar vidare var 10 år för att inte väcka uppmärksamhet på varför han inte åldras en dag över 35. Och i filmen är han på väg att flytta och har vänner som hjälper honom lite med flytten och säger farväl. Och han bestämmer sig att berätta om sin gamla historia.

När man kommit in ca 10 minuter i filmen så vill man bara spola vidare ( Jag är verkligen en fanatiker av att spola i filmer Tungan ute men shh) för den är otroligt seg och det händer absolut Ingenting men med tanke på hur fascinerande hans berättelser och de debatter som påbörjas och ibland eskalerar så blir man bara paff av förundran och fasntar. Och ärligt talat så såg jag faktiskt igenom hela filmen. ( Och ja utan att spola)

Så är  det någon annan som har sett den här filmen och vill dela med sig av vad dem tyckte av den ?

Medarbetare på Science Fiction

StefanW
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har inte sett den, men blir nyfiken av det som du berättar!

Stefan - Modellbyggare

sissie
0

Det där var en klart intressant film. Han som spelar dr Phlox i Star Trek Enterprise var med såg jag. Och han som spelar Worfs bror också, tror jag. Tror jag såg någon mer. Men det är kanske inte så konstigt då regisören varit med och gjort Star Trek också.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

starhawk
0

Såg bara en liten del av den, hur gick det med den där tjejen, följde hon med honom?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Levethia
0

Starhawk det kan jag väll inte säga då avslöjjar jag nog en del av filmen :)

StefanW
0

#4 Du får väl skapa en tråd som heter: Spoiler Alert

Skrattande

Stefan - Modellbyggare

medde
0

#5 Haha den var bra. Det låter som en helt perfekt bra idée

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Bookia
0

Jag har sett den filmen och den är helt klart än av de bästa scifi filmerna jag har sett. Helt underbar.

Jag sveptes med i historien direkt, hela filmen spenderades sittandes på soffkanten i väntan på nästa replik.

Rekommenderas varmt. Skrattande

mahre
0

Jag har sett denna filmen och jag älskade den.

Mimmi
0

Jag har sett den och hade verkligen inte höga förvätningar efter att ha sett lite foton från filmen och fått en kort sammanfattning av vad den handlade om.

Men när jag väl började titta så fastnade jag verkligen, och det faktum att produktionen var lite B-ig och de bara satt i hans hus under i princip hela filmen spelade ingen roll alls. Jag blev väldigt positivt överraskad! Rekommenderas.

Levethia
0

Kul att andra också har sett den och gillat den. 
Och nej den verkar inte lovande när man läser om den, men många tycker om den på något udda sätt. Hehe Fantastisk film egentligen.

Denna kommentar har tagits bort.