Nostalgitripp
Tänk vad tekniken har gått framåt. Hittade denna på internet. Kors! Tänk vad små de var då. Men jag hade massor av spel till min lilla ZX Spectrum. Men det var ju inte speciellt mycket minne i den.
En annan sak som jag kommer ihåg med den var att alla program sparade man på vanliga kassetter med en liten kassettbandspelare. Man fick skriva in långa långa texter med hexadecimalkoder. Ibland flera sidor med bara koder. Och vilket pyssel det var om det blev fel på en enda hexadecimal! Värst var det om de hade skrivit fel i från början. Då var det omöjligt att få programmet att fungera och man hade lagt ner timmar i onödan.
Ett tag sände de radioprogram där de sände haxadecimalkoderna så man kunde spela in dem på band. Det var smidigt men man hade inte en aning om programmet var bra eller dåligt.
Vill du också få en nistalgitripp? Kika då in på denna lista över de 30 bästa datorerna genom tiderna.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Det här verkar kul att se, måste in på länken och kolla in..
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Det var en rätt tålig sak det där, kommer ihåg att en kompis hade en, hans dotter hällde mjölk på den, när mjölken torkat så knastrade det lite om tangentern men den funkade i alla fall
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus