Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikett: off-topic
Läst 745 ggr
Levethia
0

OT: Spartacus- Blood and Sand

Lite sent att skriva om men har tittat ett Ex antal avsnitt nu varje fredag och kom på det nu att jag ville dela med mig av det för det är en grymt bra serie. Och dem har tagit vara på känslan av att vara äkta romarike tid ( lite felstavat haha) Men tycker alla som gillar  intriger,spänning och lite vulgärt skall titta på serien. Varning dock  fighting scenerna är väldigt vulgära och intensiva så blir inte förvånade om ni ser mycket blod och tarmar ibland ^^ Och extrema sex scener. Så inget för barnoch yngre ungdomar. enligt mig.

Det är även bra skådespelare med i filmen :

Lucy Lawless ( Xena: Krigar prinsessan, Bedtime stories)

John Hannah ( fyra brällop och en begravning och Mumien.)

Med flera.

Andy Whitfield ( Gabriel och ett par okända filmer för mig ) Spelar spartacus ^^ Jätte söt att titta på Tungan ute dock efter denna säsong så hoppar han av serien och sin film karriär på grund av sjukdom.

Värt att se. Fredagar kl 22:00 på tv 6

Medarbetare på Science Fiction

Muskrat
0

Jag gillade den :) Skadade ju inte att man får se Lawless topless heller ;) vem kunde ha anat att hon var så välskapt?

Men väldigt blodig som sagt, aldrig förstått varför så många inte blinkar två gånger när våld, blod och tortyr visas för barn, men skriker "opassande" så fort en bröstvårta tittar fram. Snedvridet, borde vara tvärtom.

LosGinos
0

Tänker inte se den. XD

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Levethia
0

Haha Ja Lawless är grym och faktiskt ganska snygg, fattade först inte vilken hårfärg hon hade i serien. Tills jag insåg att hon hade peruker, vilket var ganska vanligt bland den högre sociteten på den tiden också :P haha

Och ja olämpligt för barn att se bröst när alla barn har sett det mesta naket redan haha Men nu är det ju inte själva nakenheten som är olämplig utan dem har starka sex scener också.  Men lite naket jämnfört med tarmar och blod ? Ja då borde valet vara väldigt enkelt..

Och varför vill inte LosGinos se den, för den är inte sci-fi eller för någon annan anledning.

LosGinos
0

För att den är så blodig. Jag gillar blod. Men när man ser att det är sååååå mkt falsket så blir jag bara ledsen av de "/

Levethia
0

Nu får du ursäkta mig men jag hänger inte med… Falskhet  ?

LosGinos
0

Man ser att det är "fejk" xD

Levethia
0

Jahaaaa, nja visst det synns men det ser faktiskt ganska äkta ut :P Typ som i splatter filmer hahaha fortfarande äckligt + du kan alltid blunda då det är dags :) 
Fast du kanske vill att det skall vara äkta hahahaha.

LosGinos
0

Klart det ska vara äkta xD

Levethia
0

det hade ju varit ännu mer groteskt… Du får nog titta på riktiga ER istället .. Tror det skulle passa dig, eller plastik kirugerna:/

LosGinos
0

Haha :P

Mikael
0

#1 var det höjdpunkten i hela serien? Skrattande

Muskrat
0

Haha, nej det var inte höjdpunkten :) men om det hade varit det så hade det varit många höjdpunkter då det hände lite då och då ;)

Men jag fann serien väldigt underhållande, majoriteten av "fantasy" serier som kommer är ju som ett dåligt skämt *host* hercules *host* Roligt att se en hjälte för en gång skull som inte är en jäkla Do-Gooder, som Ham Tyler beskrev Mike i V orginal miniserien. Det är SÅ tröttsamt, see no Evil, hear no Evil, always let the bad guy punch first and surive by the skin of your teeth on pure luck in the last 10th of a second.