Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikettsci-fi-filmer
Läst 970 ggr
Levethia
0

Battlestar Galactica- Spin off

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Till alla er Battlestar Galactica kan jag meddela att det har kommit en spin-off serie som heter Caprica. Den verkar väldigt lovande även för mig som aldrig har sett ett Battlestar Galactica avsnitt, verkar både spännande och intressant.

Dock har serien blivit nedlagd så som en del andra Sci-fi serier på SYFY kanalen. Men kan hoppas på att första säsongen kommer till svergie så vi får se den.

Serien skall handla om Caprica 50 år innan Battlestar Galactica serien påbörjas. För att få ett bättre hum på vad serien kanske handlar om så har jag hittat ett trailer klipp. Glad

Medarbetare på Science Fiction

[vaargen]
0

Jag har gillat Caprica där de har vågat fortsätta med att prata om känsliga ämnen som självmordsbombare osv.

Men, i samband med att Caprica blev nedlagt så blev det klart att de ska spela in ett pilot-avsnitt av en spin-off till Caprica som ska handla om William Adama och hans äventyr under första Cylon-kriget

Levethia
0

Intressant, även om jag själv aldrig har  sett battlestar galactica för antar det är det du syftar med Cylon kriget?

Jag tyckte serien var fantastisk, och blev väldigt ledsen när jag hörde att den hade blivit nedlagd. För det är verkligen en bra serie, och har hört att den till och med sändes på konstiga tider varav för låga tittarsiffror.

Muskrat
0

oh frack, både caprica och sgu? kommit många bra scifi serier senaste åren, få överlever säsong 1

Levethia
0

Ja det har ju kommit ganska många bra. Många av dem nya sänds som Web serier först och fått ganska bra fäste men sen när den skall ut på tv marknaden så floppar dem i tittar siffror. Har hört att det beror på att dem sänds på konstiga och olika tider och de flesta som vill se inte kan se för det är för tidigt och för sent. 
En riktigt bra serie från Joss Whedon var ju Dollhouse ( och de flesta han har rört vid har varit fenomenalt ) och hans serier överlever sällan säsong 2.