Världspremiär för TRON
den 17 december är det världspremiär för nya TRON Legasy. Är det någon som ska se den på premiären?
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!

Inte på premiären eftersom jag måste åka ca 8 mil till en bio med 3Dprojektor men väl till den 18 är biljetterna redan köpta ^^
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Jag kommer nog att se filmen, då man såg den första då det begav sig så blir det nog kul att sen den här.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Det vet jag inte..vad är det för film?
#3 Lite info om filmen finner du på den här sidan.
TRON The Official Site samt klipp från filmen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här klippet en trailer från det fösta TRON filmen //1982
Ok kan iaf inte komma ihåg att jag sett den…
Den förtsa såg man ju enbart för att det var en såååå snygg kille med.. Men det var ju i sin ungdomsdagar det. För inte var man ensam om att ha sett Familjen Machan och Bruce Boxleitner. Men men det var då man var ung och ofårstående. Nu är jag bara ung
Men nu åter till filmen, då jag såg den första tyckte jag inte om den alls, men på något sätt så var den nog helt okey. Då man ännu minns det så väl efter så många år. För inte var det enbart för Bruce Boxleitner (urk!) Man minns den
Jo jag har förstått att det brukar vara därför tjejer ser på filmer..det är snygga killar med!:) Därför jag inte såg den alltså..går inte igång på killar!:)
Ja 82 var nog det mesta gångbart:)
Nu har jag oxo bokat biljetter, ska se den på lördag. Makens jpbb hade ingen timing, lägger sin julfest den 17e. O det på ett företag med bara programmerare, chansen att några av dem velat se TRON på premiären är ju rätt stor!
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
#9 skulle tro det. Alla har säkert sett originalet också. Varför inte övertala alla om att först se filmen och sedan ha julfest?
Wrooom!
Julfesten är nog noga planerad, o börjar 1800. Bion öppnar 1815. Ha julfest som startar frammåt 21-snåret, näe, det tror jag skulle bli skralt med folk på den festen. Och vad sjutton, jag är glad att de inte går iväg från hans jobb o ser den, då hade ju inte jag fått följa med! Nu går vi ihop, maken o jag, på lördag istället. :)
Ebmfh
Trollcaféet
Jag såg alltså filmen igår. Den var helt okej. En del känns som de tittat för mycket på Starwars (är Disney avundsjuka?) men helt okej. Frågar mig dock vad David Bowie gjort för ont… :)
Ebmfh
Trollcaféet
Dom nämner TRON en del i serien Chuck. Har dock fortfarande inte en aning om vad det är. Kände faktiskt igen det när det kom som reklam överallt :D! *stolt*
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

#12 Kan du förklara de där med Star Wars??
// Emma, aka Althea
#14 Jag vill inte komma med några spoilers för de som inte sett filmen ännu. När du sett den kommer du säkert fatta referensen.
Ebmfh
Trollcaféet

Är den värd att se ? Ni som har sett den ?
Med tanke på att det är en Remake (tror jag), så är det ju lite olika. För en del kan aldrig glömma orginalen och acceptera uppföljare eller nytagna filmer. Medans en del av oss inte sett orginalet kanske tycker den är hur grym som h elst ? Så vad anser ni som har sett den ? Både av dem som har sett orginalet och remaken ? ?
Medarbetare på Science Fiction

#15 Såg den i lördags och ser ändå riktigt SW-referensen. På ett sätt kanske, men njae..
#16 Det är inte en remake utan en 2;a. Man måste inte sett orginalet men personligen tycker jag det.
Storymässigt tyckte jag att de lyckats riktigt bra, men teamet hade innan sagt att de hade tagit de här med 3dfilm ett steg längre.
Tron på 80-talet var totalt revolutionerade i sin animering så hade väntat mig ett tekniskt framsteg nu med. Besviken. Tänkte knappt på att det var 3d. Okej, det kanske var helt fantastiskt för de som kan grejen och tekniken bakom det, men för oss vanliga dödliga vart de ingen big deal.
Och om 3dn är det enda man blir besviken på så är det ändå en rätt hygglig film ;-)
// Emma, aka Althea
Emma, du menar att du inte ser likheterna med "good guy turns evil" och den enorma armén av identiska soldater som står o stampar? För att inte tala om "flygplanen" som väl vara så nära X-wings de kan komma utan att plagiera? Men visst, Disney har inte gjort nåt eget sen Musse Pigg, de bara "lånar" friskt överallt o tar åt sig äran o pengarna.
Sen tycker jag att Dukati verkar ha finansierat mer än de kanske borde, produktplaceringen blev nästan löjlig. Funkar i en Bondfilm, där väntar man sig det, men… Nokia hade nog bidragit med mer än en dollar oxo.
Levethia, det är inte alls en remake, utan en ren uppföljare. Man behöver inte ha sett ettan, fast den är faktiskt bättre. Tron legacy ser till att berätta det man behöver veta från gamla filmen så man klarar sig. Men som sagt, där Tron var fantastisk i sin animering så är Tron Legacy inget speciellt. Inte ens för den som är tekniskt insatt. Hade väntat mig mer!
Jag gillade filmen, tyckte den var värd de biocheckar som ändå skulle gå ut till årsskiftet, o kommer kanske köpa den på DVD.
Ebmfh
Trollcaféet

Aha ingen remake, måste ha missuppfattat det på vägen någonstans hehe.
Men låter ändå intressant .. Så vi får väll se :) Tack.
Medarbetare på Science Fiction
Jag vill gärna se TRON. Jag har sett originalet för länge sedan och blev helt såld på den. Det lilla jag har sett av reklam för TRON 2 så är den intressant. Tillhör de filmer som man bör se innan man lägger näsan i vädret.
Wrooom!
Vi ska nog se den härhemma nu under lovet, hoppas jag i alla fall..
Jag såg den på världspremiär-dagen i 3D.
En av de sämsta filmerna jag någonsin sett, faktiskt. Helt värdelös. Blev jättebeviken.
#22 Oj. Tänkte gå och se den ganska snart. Varför var den så dålig om jag får fråga?
Handlingen var ganska förutsägbar, skådespelarna var jättestela & hade 0 inlevelse (alltså verkligen, jag tyckte de var lite halvdöda allihop faktiskt, visst skulle de väl vara lite "mystiska" i filmen men inte nödvändigtvis så det blir tråkigt..), det hände i princip inget i filmen, det var liksom helt enkelt stelt och väldigt långtråkigt. Vi var ett par st och jag skojar inte, en av oss somnade faktiskt under en del av filmen (iof har han somnat under andra filmer också så det var inte första gången, men det har bara varit under tråkiga filmer;)
Ingen film jag skulle rekomendera till någon. Tyvärr alltså :-/ Och jag som hade sett fram emot den.
Minus för att jag inte fick se någon snygg kille i filmen heller 
Aha. Då vet jag lite mer, och har nu lite att fundera på. Att se eller inte…
Men vem vet, du kanske kmr tycka den är bra? :-) Det är ju bäst att se den själv så man får bilda sin egen uppfattning, alla tycker ju inte lika. Dock alla jag känner som har sett den tyckte den var urdålig…
Jovisst är det, smaken är delad. Men jag bättre att höra lite än att vänta sig "för mycket" då man går

Åsikterna går visst isär ser jag.
Maijah och hennes vänner tycker den var kass, medan jag och mina vänner älskar den. Haha *ler*
// Emma, aka Althea
#28 Jaså? :p haha, det är ju bra att några gillar den iaf! ;-)