Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikettsci-fi-filmer
Läst 1222 ggr
sissie
0

Battlestar Galactica

TV 6 har enligt rykten köpt in TV-serien till Battlestar Galactica och ska börja sända den 2010.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Allamej
0

Det känns bra eftersom det finns avsnitt man missade när det gick på 5an pga den kanalens ohemula programtider.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

starhawk
0

Tycker inte om den här nyversionen, jag håller mig till orginalet med Lorne Green som Adama

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[vaargen]
0

Har haft en Battlestar Galactica vecka efter att jag har köpt hela serien på dvd, är i början av säsong 3 nu och njuter för fullt av alla politiska kontroverser

LosGinos
0

Oh, något man verkligen skall kolla in :)

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

pantherperil
0

Jag tycker de 2 första filmerna var mycket bra men trean var mer som en flopp , nästan.

kommer ihåg att jag fick de två modellerna av cylon raider och colonial viper från monogram av min bror när vi hade sett filmen på bio första gången och jag har dem fortfarande kvar Glad

Muskrat
0

Nä, "the Plan" var som man säger "waste of space" och tid. Förklarade inget och gav inget direkt.

starhawk
0

#5: Jag byggde också båda dom där och jag sneglade även på en modell av själva Battlestar Galactica skeppet, men den var helt silverpläterad (var något av ett mode på den tiden) och jag tyckte inte det passade, orginalet var ju knappast nåt polerat kromskepp.

Cylon Raidern med sina gummisnoddskanoner och Colonial Viper har jag dock inte kvar, dom har försvunnit någonstans i tidens dimmor

sissie
0

De kanske ligger i någon låda på vinden?

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

starhawk
0

Knappast, vi har ingen vind! och inte i källaren heller, fick en ganska god överblick när vi flyttade för tre år sen. Men dom är inte ensamma, åtskilliga modeller har försvunnit i tidens dimmor, däremot har jag inte som vissa andra testat kinapuffar och häxpipor på dem

sissie
0

Kinapuffar och häxpipor som raketer på modeller har man ju hört talas om. Fast jag har inte gjort det själv heller. Undviker sådana saker då jag kan.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

#2 vilken härlig skådis du tog upp: Lorne GreenSkrattande Han var väl född  feb 1915 och dog sep 1987 efter något med en operation?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Förlåt kan inte låta bli, fast det här är inte The wild West

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

starhawk
0

#11: Jo det var komplikationer i samband med en prostatatoperation,

Svenska Wikipedia har översatt Battlestar med Stridsplanet?? kan dom inte engelska?

sissie
0

Översättningar har jag också funderat på hur de får till. Ibland tror man det är ett gäng apor som översätter.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

starhawk
0

Eftersom jag har Discovery kanalerna så ser man ibland rent hårresande översättningar, en kompis säger att översättningsfirmorna använder sig av gymnasie-elever, lär dom sig ingenting i skolorna nu för tiden?

Levethia
0

Ja när det gäller översättningar vet man inte riktigt vad det är dem lär sig i skolan, och inte kan det vara gymnasie elever utan måste vara lågstadie elever.  Men värsta översättningarna måste vara alla typer av Harry Potter, både böckerna och filmerna. Anser själv att dem måste minst ha ngn form av masterexamen i svenska och engelska för att få översätta Skrattande

ex, jag borde ialla fall inte få översätta då jag hoppar över bokstäver och ord Flört

Medarbetare på Science Fiction

Levethia
0

Och när vi ändå är inne på Battlestar Galactia så har jag hört att det finns en Spin off serie som heter Caprica till battlestar serien, skall handla om femtio år innan ngt .. haha har ingen riktig koll då jag inte har sett ett enda avsnitt av Battlestar Galactica. Kanske gör det sen när den kommer igång på sexan.

Medarbetare på Science Fiction