Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikett: sci-fi-filmer
Läst 1055 ggr
Busangardens
0

Final Fantasy VII; Advent Children

Jag har sett Spirit Within förut och såg nu i kväll Advent Children och jag måste säga att Advent children slår SW storslaget och mycket är nog pga karaktären Sephiroth.

Någon annan FF fantast som sett filmen och vill delge åsikt?

Levethia
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har dock lite svårt att kalla Spirit Whitin en final fantasy produkt eftersom den är så långt ifrån FF man kan komma, och FF VII Advent children är en fortsättning på allas favorit spel.  Men Advent children är en ganska bra film och grymt snygg, och tillhör skaran som skulle vilja ha en ny VII med bättre teknink. Och låten med sista bossen e fortfarande den mäktigaste av dem alla !!

( kan ha tappat minnet på vägen )
Skickar ialla fall med video med låten från youtube. Den är så bra att man får rysningar och man blir inte mindre galen på den trots att man får göra om sista bossen om och om och om igen i ca 5 timmar. ( ja jag vet jag e super dåligt^^ )

Medarbetare på Science Fiction

Busangardens
0

#1 Håller med om att just Sephiroth låten är grymt bra dock gillar jag metal versionen mer än originalet. Man hade önskat att spelen fanns till mer än bara PS (endel till PC) och att de var i 3D. Sedan önska jag att man hade gjorta film på fler FF spel och inte bara VII, man vill ju se mer av Sephiroth.Tungan ute

Levethia
0

Jo de flesta versioner e grymma men orginalet ger en härlig vibb och en tripp nerför memory lane, minns första gången jag varvade spelet ( ja ja skall va ärlig min bror varvade jag tittade på jag var bara 7 år). Och tidigare spel så hade dem inga röster utan dålig  musik, och detta var fösta gången musik fanns på en spel skiva. Första ialla fall för FF. Men älskar FF,  även den nya till ps3, dock inte varvat ännu då konsolen inte är min haha. Men grymt bra, supe rjobbigt och man måste verkligen ha en egen teknik.

mikeiko
0

*sjunger med*

Hälsans snickeri, flygande äventyr SEPHIROTH!

Levethia
0

Hehe, hade glömt bort den här tråden, va glad jag blev när de n dök upp igen!!  OCh få lyssna på favvo låten igen :)

mikeiko
0

…och sjunga med! Kom igen nu allihopa!

HÄLSANS SNICKERI FLYGANDE ÄVENTYR SEPHIROTH!

Levethia
0

Hahaha, du har så rätt så det skriker om det hahah, låter precis som om dem sunger det… Och sedan ngt om att sover lis är ligger lis  haha eller jag vet inte :P

mikeiko
0

Åh det är lika roligt varje gång jag hör den här…Sephiroth känns plötsligt inte alls lika farlig xD

mikeiko
0

Min favvobit i filmen är när Clouds telefon ringer och han har the victory tune som ringsignal! :D

Levethia
0

Haha men oj måste nog se om den haha 
helt glömt av den filmen, totalt ..

mikeiko
0

haha det är en av de få bitar jag minns :)

Levethia
0

Kan meddela att Sci fi bokhandeln har soundtrack för bara så lite som 385 kronor. Foten i munnen

Busangardens
0

sci fi bokhandeln?

Levethia
0

Ja Science fiction bokhandeln.se hur de tnu stavas har soundtracket för Final fantasy VII  för endast 385 kronor.

Busangardens
0

#14 Menar du enbart låten om Sephiroth då?

Busangardens
0

#14 nvm, jag hittade. FF nörd som man är kanske man tar och införskaffar den. Skrattande

Levethia
0

Haha hela albumet, har inte den blekaste, men den med sephiroth är ju den bästa och den enda som är bra dessutom. För 385 så skall man nog vara extremt tönt haha :P nörd eller vad man skall kalla det … För lite väll saftigt för en skiva och för En låt.

Busangardens
0

#17 Då är nog jag den tönten/nörden. Skrattande