Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikettövrig-science
Läst 837 ggr
Levethia
0

Vad Tycker du ?

Har nu en stund suttit och funderat på olika typer av Sci-fi genrer och haft diskussioner med vänner om vad som är Sci-fi  och vad som egentligen inte är det. Men det är så svårt att säga att en  är det och en annan  som inte är det. 
För mig är Sci-fi teknologi vi inte har i den här stunden i tiden, om det så är biologisk teknologi som fövandlar alla till Zombisar eller teknologi som har med tidsresor  eller rymdresor ( avancerade rymdresor).

Min favorit är väll ändå Postapokalytisk Sci-fi, där mänskligheten nästan förhintas på ett eller annat sätt på grund av forskningen och dess teknologi !  Så nu vill jag veta vad ni anser är bäst Sci-fi för just er och gärna diskutera vad ni anser är Sci-fi och inte är det, och alla har vi olika smak och åsikter om allt så då är det självklart att ni också har det när det gäller våran älskade Sci-Fi genre!

Så valfri diskussion gällande detta nu, men tänk på att ha en god ton i kommentarerna då detta kan bli ett hett ämne ! ( med tanke på alla olika åsikter) Flört

Medarbetare på Science Fiction