Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikett: off-topic
Läst 993 ggr
sissie
0

Liv på andra planeter

Jag tror att det finns någon form av liv på andra planeter i andra solsystem. Det borde finnas liv i någon form någonstans. Kanske inte så som man förväntar sig att liv ska se ut. Men jag tror inte att man kommer finna intelligent liv med samma utevklingsfas som oss.

Vad tror ni?

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

StefanW
0

Liv javisst! Men som du skriver: i vilken form? Det är en kittlande tanke, fast jag tror att vi skulle bli besvikna när det visar sig att vi inte kan kommunicera ett dugg! Fast med den hastighet som utvecklingen går så kanske vi sitter med svaret inom en snar framtid…

Stefan - Modellbyggare

sissie
0

Eller så träffar man på riktigt intelligenta daggmaskar.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

LosGinos
0

"Eller så träffar man på riktigt intelligenta daggmaskar."

HAHA sissie, där gjorde du så jag fick mig ett gott skratt xD! 

Liv tror jag verkligen att det finns. Jag tror att det finns liv som är mer utvecklade än oss..

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Sehvrin
0

Jag tror helt klart att det finns liv på andra planeter. Universum är för stort för att slumpen ska kunna skapa liv två gånger. (Även om det kanske är på olika sätt)

Jag hoppas att jag kan få en liten bättre uppfattning i vår om vad som är möjligt: Jag ska nämligen läsa 7,5 hp astrobiologi på distans då Skrattande

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

sissie
0

Det lät spännande

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Levethia
0

Liv på andra planeter, defenitivt så måste det finnas liv på andra planeter som vi kanske inte känner till. Hur intelligent den livsformen är , kan man bara spekulera om. Är dem intelligentare och längre fram i teknologisk  än vi så undrar man nog varför dem ens skulle bry sig om oss ??  Många människor tror att om det finns intelligentare liv på andra planeter så skulle dem redan vara här och antingen forska på oss eller hjälpa oss. Varför skulle vi vara så intressanta ( ok vi tycker det hihi )  Skulle vi hjälpa andra civilisationer om inte vi fick något i gengäld ? Vi vanliga människor kanske skulle tycka det var intressant Glad Men miltärt och liknande skulle nog bara vilja ha och ha, för att kunna avancera. Så i slutändan så vet vi ju ändå inte , så bara tiden kan utvisa. 
Intelligenta daggmaskar, Varför inte ?

Medarbetare på Science Fiction

Mikael
0

6# Forska på oss förslava oss eller rent av förinta oss och ta planeten. Och nu är jag possitiv.

Levethia
0

#7 hehe jo det är givetvis sant faktiskt, men å andra sidan om det är en vänlig livsform som är lååååångt före oss …. Då bryr dem sig nog knappast om oss… Och om dem är onda … Ja uhm … dem har nog inte hittat oss ännu :P Vi är nog skyddade sen länge av Asgaerd. och dem har nog glömt att ta bort det skyddet haha :D

sissie
0

Stephen Hawking har i sitt program en idé om att om det finns vatten på månen Europa, så är det inte långt borta annat än att den kan finnas liv på Europa också. Detta liv skulle leva under istäcket och skulle inte ha en aning om att det finns ett universum.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Mikael
0

8# Ja men när en livsform har makt så utnyttjar den den till sin fördel så är det ju bara. Glad

Mikael
0

Kommer inte ihåg var men det var någon som trodde att vi människor är frammavlade av en högre utväcklad livsform som boskap. Tycker själv att teorin är lite udda. Glad

Levethia
0

Ja lite udda för boskap brukar man ta bort eller ialla fall göra saker med … Men det är så få som upplever  att dem ser Aliens … Så… möjligen så kanske är vi forsknings objekt i en liten petriskål  och intill oss finns ännu fler petriskålar  och kommer nya då och då :) hahaha Vi kan göra det här komplicerat.

//Ursäktar om det blir stavfel här och där, men sitter vid någons annans tangentbord :/
// Levethia

starhawk
0

Såg ett TV-avsnitt, jag tror det var Twilight zone, där det kom utomjordlingar som såg ut precis som vi, inte så konstigt eftersom dom "planterat" ut oss tidigare. Ledaren sa att dom studerat oss och sett våra "små löjliga krig" och var besvikna och ville helt enkelt "rensa bort" oss, några diplomater lyckades övertyga dom om att ge oss en chans att fixa till det hela. Diplomaterna lyckades sedan få tillstånd ett globalt fredsavtal som dom presenterade för utomjordlingarnas ledare. Han tittade tvivlande på det och utbrast: Ni har ju inte fattat nånting, vi odlar krigare!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

sissie
0

Det var ju också en variant!! HAHAHA ASG!Skrikandes

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Mikael
0

Najs ha ha ha Skrattande

Annars är tredje klotet från solen ett kul komedi program om några utomjordingar på jorden.

sissie
0

Den följde jag. Den var riktigt rolig. Vem vet, det kanske skulle bli så om det hände på riktigt.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg