Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikett: övrig-science
Läst 1104 ggr
Leffe
0

Rena rama science fiction

Sitter och tittar på räddningsaktionen av de instända gruvarbetarna i Chile. Det är som en science fiction-film. En kapsel, med en räddningsmanskapet har firats ned i underjorden och kommit ned till de nödställda.

sissie
0

LÄste på löpsedlarna att de håller på att få upp dem.

Snacka om sci-fi i verkligeheten. Där har teknikerna fått tänka till ordentligt för att få upp dem. Hoppas alla är välbehållna.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

LosGinos
0

05.30 idag var sista man upp. Tror det var 05.30. Starkt av alla att dom höll ut så länge!

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

sissie
0

Extra tufft var det nog för han som hade både sin fru och sin älskarinna på plats. Hoppas de löste det på ett bra sätt.

Kul att de alla kom upp. Tänk att vara fast i underjorden i flera månader. Jag hade nog försökt gräva mig ut med naglarna.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

StefanW
0

De fick mycket välbehövlig internationell hjälp i olika former för att kunna lyckas som de gjorde. NASA ställde upp med experter på plats, med allt från näringslära. lämpligt schema med sömn och aktivitet för att klara psyket och utfomningen av Fenix 2. Flottan ställde upp med personal och bidrog med sina erfarenheter med att vara instängda på djup i trånga utrymmen och så hade vi en svensk som hjälpte till med att borra det stora hålet om jag inte är helt fel underrättad. Hoppas nu bara att de klarar av all stress med media och dyligt när de har kommit upp. Sedan får man hoppas att villkoren och arbetsmiljön för gruvarbetare runt om i världen kan förbättras.

Stefan - Modellbyggare

sissie
0

En helt otrolig olycka som med all säkerhet kommer att påverka gruvdriften i många länder. Och ett sådant lyckligt slut det blev på hela historien.

Jag kan tänka mig att resan är inte slut för gruvarbetarna på många år. De kommer att behöva mycket stöd under en lång tid framöver för att komma på fötter igen rent psykiskt. Men jag tror de alla kommer att klara av det och hoppas att deras stödpersoner håller media stången så de inte böhver utstå mer press än nödvändigt.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg