Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikettten-forward-skvaller
Läst 965 ggr
sissie
0

Babbeltråden

God kväll på er allihopa.

Vad har ni gjort idag då?

Själv har jag hämtat en ormfröken på norra sidan av stan. En röd tjej som jag dock tycker är meda brun än röd. Hon får nog bättre färger senare i livet. Hon är ung än.

Till kvällen så har vi ätit bacon-broccoligratäng. Smarrigt tyckte ungarna. Några beconbitar var dock lite sega så de fick vovven.

Sen har jag varit här inne på iFokus och tittat runt bland sajterna.

Jo jag har spacklat en del hål i en källarvägg också. Ska bli mera spacklande då en del hål är rätt stora och behöver flera spacklingar.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Levethia
0

God Kväll, själv har  jag varit social och tränat idag på gymmet ( som jag har haft fullt upp med dem senaste veckorna också ) sedan  åkte jag hem till min kära moster och har tittat på Robinson med henne och hennes man. Och oj vad det var roligt. Och nu spelar jag lite på facebook samtidgt som jag går runt här på facebook och just speciellt Sci-fi. 

Och imorgon skall jag på höst fest på en av mina kusin barns skola och låtsas handla saker :P Haha ( är man fattig så är man :/ )  Ha en trevlig kväll allehopa.

Medarbetare på Science Fiction

LosGinos
0

Satt och lyssnade Frölunda - Linköping. Tror jag har en ny idol i Frölunda.. Mikael Johansson som avgjorde efter straffar! Dessutom satte han kvitteringen med 3 sekunder kvar av matchen! Kanoooon :D!

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

sissie
0

#2 Det är alltid kul att hitta någon ny idol att njuta utav.

#1 Vad spelar du för spel? Jag spelar Frontier Ville.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Levethia
0

Har många spel jag spelar som jag inte egentligen spelar längre för tråkiga, och spelar faktiskt bara frontier ville numera  Tungan ute Och det är kul och speciellt nu när det kommer mer och mer uppdrag :P

sissie
0

Leta reda på mig så blir vi grannar! Sissie Wikström.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Levethia
0

Har lagt till dig nu Sissie :)

starhawk
0

Den där Bacon-broccoligratängen låter intressant, har själv uppfunnit en, skall vi jämföra recept?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

LosGinos
0

Car-Town någon som spelar :D?

sissie
0

#7 Gärna. Fast min är vädligt enkel.

1 kg broccolibuketter i botten på en form

800-900 gr bacon klippt i bitar uppepå

2 kg färdig gratäng på påse.

In i ugnen på cirka 180 grader.

Färdigt när ytan har fått rejäl färg.

Jag är lat!Flört

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

sissie
0

#7 Fast om du gillar broccoli så prova detta recept. Ungarna är galna i det.

C:a 500-600 gr broccoli gärna lite lätt kokta men inte färdigkokta.

En grillad eller kokt kyckling som man färdelar i små bitar, alternativt färdig salladskyckling - c:a 600-800 gr.

En burk Campells Redd kycklingsoppa, en burk Campells Redd Champinjonsoppa och en tub citronmajonäs. Blandas väl och smaksätts med curry. Ganska mycket så det blir tydliga prickar.

6 skivor formfranska som skärs i bitar. Dessa får suga upp cirka 100 gr smält margarin eller smör.

Ugnen värms till cirka 180-200 grader.

I formen lägger man först broccoli, sedan kycklingen, såsen och sist brödbitarna. Bred ut varje lager noga.

Serveras med kokt ris eller pasta.

Yummie!

En annan får ju fixa stor ugnsform till busarna hemma. Och är äldsta tjejen på besök med sin man så blir det en proppfull IKEA ugnsform.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

starhawk
0

Ja min är mer komplicerad, först skär man upp 500 gr färsk broccoli (med stam och allt) i lagom bitar, dom kokas sedan i c:a 5 minuter, när det svalnat stoppar man in det i frysen där det skall ligga minst ett dygn. Den processen "desarmerar" det fibriga ytskiktet på stamdelarna, dom finaste delarna på broccolin. Sen tinar man upp det och lägger det i en ugnfast form och täcker det med ostskivor ex. vis Greve sen fördelar man två paket tärnat bacon ovanpå och täcker det återigen med ost in i ugnen på 225 grader i c:a 25 minuter, lagom för två personer, mumma!

LosGinos
0

Allt detta snack om broccoli. Det är ju inte ens gott Oskyldig

starhawk
0

Smaken är såsom baken delad LosGinos! jag tycker broccoli är gott och äter det, du kan ju dra till med ditt favoritrecept (vet inte riktigt om man kan kalla det här mitt favoritrecept, men det är gott ibland) fast du kanske menar broccolibuketter? det är ju lite enahanda, då saknar man ju den godaste delen, stammen!

LosGinos
0

Hmm.. Måste gå nu.. Ska åka iväg xD. Ska tänka på ett gott recept sen så :D

sissie
0

Håller med dig starhawk. Stammen har bäst smak, men attan så träig ibland. Tack för tipset på hur man får bort träigheten. Ska genast testas.Glad

Jag älskar broccoli. Ungarna också. Gubben tycker om dem med. Jag har alltid kallat dem för "träd" och att vi ska äta "träd" till middag när barnen varit små. Tror det gjorde att det vart roligare att äta broccoli.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Jensa90
0

#10  Här kan du minnsan slänga ut chickenix receptet hur som helst, men när jag ber om de så får jag aldrig något svar ju!! =O

Resistance is futile. 

sissie
0

Jamen det har jag ju lärt dig flera gånger ju!Förvånad Du får väl skriva ut denna tråd tjejen!Flört

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg