Science Fiction iFokus

Science Fiction

Etikettsci-fi-serier
Läst 1066 ggr
Rita-S
0

"Live long and prosper"

Jag älskar Spock från gamla star trek serien :) Captain Kirk kan jag styra min glädje över, sicken rundbrännare, men Spock gillar jag :)

Men mitt hjärta ligger närmast Star Trek The next generation. Jag såg mina första episoder när jag var 9 år gammal och sedan var jag fast!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

starhawk
0

#1:Rundbrännare? en rundbrännare är en sån där rund brännare som man finner i en fotogenlampa, så hur får du Kirk att bli en rundbrännare?

För övrigt gillar jag också Spock

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Rita-S
0

#1 jag ber om ursäkt att jag som norrmann inte vet vad en rundbrännare är på svensk. På norsk är det en snubbe som flirtar (och har sig) med allt av fruntimmer man kommer över

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

starhawk
0

#2: Okey på svenska skulle väl det vara närmast "casanova" emellertid har jag mycket svårt att få det till att Kirk skulle vara en dylik

sissie
0

Kvinnotjusare kanske? Jodå. Nog försöker Kirk alltid att få omkull damerna både till höger och vänster.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Rita-S
0

Kvinnotjuare var ett nytt ord för mig vettja!
Men jo, det är så jag tolkar honom. Varje episod är det något snyggt fruntimmer som han får det där jagande blicket för, som han flirtar utan stopp med. Snyft. Men värst var väl den episoden där hela mannliga delen blev som vårkåta hingstar över ett lass fruntimmer som skulle till någon gruvkoloni. Hjälpes

sissie
0

Åh. Det var avsnittet med Mudd och hans tjejer som tog en drog som gjorde dem oemotståndliga. Mudd - det var en figur det! För att inte tala om hans fru!!Skrikandes

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Rita-S
0

Mudd var det han het ja, hadde glömt namnet hans ;)

sissie
0

Mudd - mannen som skulle kunna sälja sin mor. Han hamnade ju på en planet med en hel massa sköna androidkvinnor. Kirk och Spock fixade till det lite för Mudd som fick sitt eget "fängelse" genom att bli kvar på denna planet med dessa sköna damer. PLUS ett par hundra kopior av han fru!!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Rita-S
0

*flinar* Vilken mardröm…

starhawk
0

#5: Ett lass fruntimmer? det var tre stycken! Och eftersom dom tog den förbjudna Venusdrogen så var det inte så konstigt att karlarna blev intresserade, det var ju det som var meningen med den drogen

#8: Nåja det fanns åtminstone en androidkille där också.

Harry Mudd var ju verkligen en Conman av guds nåde men när han upptäckte att han inte kunde stänga av "sin fru" och att hon fanns i flera exemplar fick han smaka på sin egen medecin

Håller fortfarande inte med om att att Kirk skulle vara varken casanova eller kvinnotjusare, kan ni ge några exempel på när han vill få omkull damerna både till höger och vänster?

sissie
0

Det är väl mer att han har ett gott öga till tjusiga damer och gärna försöker. Man får ju ha i minnet att gamla goda serien är ju en famlijeserie från mitten av 60 talet så på den tiden så var hna nog en riktigt stor kvinnotjusare. Men dagens mått mätt så är han rätt blek.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

starhawk
0

Är det inte en missuppfattning av det faktum att han är Kapten och representant för Federationen som gör att han måste verka älskvärd och trevlig i kontakt med andra?

sissie
0

Det har du en poäng i. Självklart ska ju han föregå med gott exempel.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg