Ensamhet är farligt.
En ny studie visar att ensamhet fördubblar dina chanser till att dö i förtid. Hur ska man tolka det?
Läs artikeln HÄR
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Vet inte riktigt vad tror du?
Människor är som vargar. Flockdjur men det finns ensamvargar också. Tror inte det påverkar så mycket att man är själv. De flesta har ju vänner, släktingar och bekanta så då är man ju inte ensam.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!

Ouch verkar som att många Odds e emot mig …
Ja dör man så vet man att Gudarna älskar en 
Då ett gammalt latinsk utryck : De gudarna älskar dör unga. ( låter finare på latin men kommer inte ihåg hur man skrev det.
Och med tanke på titeln så kommer jag på ett annat citat:
Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död 
Medarbetare på Science Fiction
Jag vet inte. Jag tror artikeln kan stämma ganska bra faktiskt.

Nja, undersökningen tog inte hänsyn till personlighetstyper, en del personer är väldigt sociala och dom dör säkert i förtid, andra är ensamvargar till sin natur och dom påverkas knappast.
Och slutklämmen att ogifta dör unga är nog snarast ett exempel på hur man ljuger med statistik. Alla unga som dör innan dom hunnit uppnå giftasvuxen ålder måste ju räknas som ogifta och om man sätter en viss ålder för att få bort dom, vilken ålder då? folk gifter ju sig väldigt olika, en del unga, andra väntar nästan till pensionen, och om dom hinner dö innan dess räknas ju dom som ogifta. Och hur är det med sambos? skall dom räknas som gifta eller ogifta? Nej det är för många osäkra faktorer i den ekvationen
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Tror det var Mark Twain som först talade om tre sorters lögn: Lögn, förbannad dikt och statistik. Med statistik så kan man påvisa nästan vad som helst, för det blir lite som den berusade och lyktstolpen….mer som stöd än upplysning. Nog kan det ligga något i påståendet om ensamhet, men som starhawk skriver så glömmer de den faktorn om personlighet, en del har ett stort behov av bekräftelse och andra klarar sig utmärkt med en utvald och begränsad bekantskapskrets.
Stefan - Modellbyggare
Jag tror att det finns relevans då kemiska obalanser ofta påverkar vår hälsa.
Jag kan säga att jag blir depp om jag inte har lite socialt umgänge.