Unair Space: 1999 - Månbas Alpha
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Detta pilotavsnitt visades aldrig.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Bit 2
Wrooom!
Bit 3
Wrooom!
bit 4
Wrooom!
bit 5
Wrooom!
Hittat #4

Kom ihåg att man satt som klistrad och önskar fortfarande att man skulle få tag på någon modell (till ett rimligt pris) av Eagel Transporter.
Det fanns även en del diecast från Dinky toys i mitten av 70-talet från den tiden. Själv undrar jag vad min U.S.S. Enterprise NCC-1701 som kunde skjuta iväg små gula plast skivor tog vägen.
Stefan - Modellbyggare
Du får leta på vinden.
Wrooom!

#7 Tro mig, det har jag gjort i 30 år utan att finna den och många andra leksaker med för den delen. Mest troligt är att det försvann från ett förråd som någon "vänlig själ" hjälpte mig att tömma…
Stefan - Modellbyggare

#6 Shit, en sådan Enterprise hade en av mina klasskamrater. Jag var blå av avund när han hade med den till fredagstimmen i trean eller något sånt. Tjejerna i klassen bara fnös, men alla killarna fick något härligt nördigt drömmande i blicken. 
Det fanns säkert en och annan tjej som också var avundsjuk men inte vågade visa det.
Wrooom!

Jag är tveksam… 
Minns denna serie mycket väl var väl i ca 10 års åldern när den gick första gången,tyckte den vart otäck då,nu är det inget annat än kult,En gammal Eagel finns någonstans i mina gömmor om än i ett uruselt skick, ska nog leta upp och renovera, mmmmm
Har man Tv4 Science Fiction så kan man få se avsnitt från Månbas Alpha.
Wrooom!
Jag har varit så "smart" att jag köpt serien på 2st dvd-boxar, ska tydligen fattas ett avsnitt tyvärr! finns hos Ginza

Månbas Alpha var en något förvirrande serie, fick senare reda på förklaringen, flera olika författare till avsnitten, hade en Eagle transporter en gång men den har försvunnit i tidens dimmor … någonstans! fast jag tror att jag har byggbeskrivningen kvar
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Värst vad många modellbyggare som gillar scienci-fiction, riktigt kul allt
minns jag inte fel så var Henke29 med någonstans oxå!!??
Jodå. Dom är några som hälsar på här inne också. Det är jättekul.
Wrooom!

Apropå modeller Sissie, hur går det med din Enterprise?
Jaså du Sissie du har en hemlig last bestående av plast,,ööh dryg grej skulle vara kul ifall du vill visa den där Enterprise när det passar!!!!
Den har legat i stilla ett tag. Ska ta tag i den snart så den blir färdig.
Wrooom!
Önskar jag kunde hitta min gamla Eagle, tror det skulle vart en transport variant!??

Eagle var en transportfarkost, dess fullständiga namn var ju Eagle Transporter
Mja det skulle jag vilja ha osagt, du kan mycket väl ha rätt starhawk, men jag vill minnas att de fanns i olika varianter kanske inte som byggsats men i serien, men som sagt jag vet ej hur det egentligen är, i serien andvändes själva noskonen även till andra farkoster, som en slags modul "del"

Om jag kommer ihåg rätt, så fanns det i Airfix sortiment en "fighter"-variant, Hawk, förutom den vanliga Eagle Transportern. Dock så har jag inget minne av den från serien trots att den lär ha varit med i något avsnitt, utan där var mest Transportern i olika konfigurationer.

Jo det fanns en fighter men den såg lite annorlunda ut, den kommer jag ihåg från serien. Eaglen var ju specialgjord för att bära en tranportmodul som kunde vara lite olika varianter typ framtidens container
Lätt fånigt trots jag har serien på dvd så minns jag inte! Men är det inte så att de var olika målade pga av vilken variant det vart eller????
Tyvärr denstore den varianten minns jag absolut inte i serien däremot som byggsats! tusiken att man inte köpte på sig av dessa

Jag har ett distinkt minne att dom inte var annorlunda målade Eagles, dom påminnde emellertid i konstruktionen om Eagles. Airfix Hawk denstore nämner minns jag egentligen bara att den fanns, jag kommer inte ihåg hur den såg ut eller att den hette Hawk, så jag kan inte säga att det var samma farkost

Sök på Eagle Transporter på Wikipedia, så hittar du en del om såväl Eagle som Hawk.

Där ser man jag hade för mig att dom var lila men dom var orange
Den såg ju riktigt fräsh ut! Kul att se.
Wrooom!
Skenet bedrar modellen är i ett riktigt dåligt skick!! men den kommer att bli renoverad när det känns rätt! Moonbase Micke
Besök gärna ett space 1999 hjältes hemsida, the Hero
På lätt Karlskronitiska, ja faun yrnen! va mena du? jau mena faugla sautan? inte helt lätt att vara från Karlskrona? (översatt jag hittade äntligen min underbara byggsats från för, och nu när det finns tid ska den renoveras)
#30. Vilken häftig bild =)
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
# 35 Snällt sagt jag tror modellen är ca 30 år gammal!! annars helt orörd!!
Ser helt ny ut
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Råkade se att det finns ett antal Eagle-modeller på e-bay och lite extramaterial såsom resin och dekaler, så om man vill ha en Eagle i sin samling så finns det att få tag på
# 37 jo det är sant jag var ca 12-15 år när jag byggde den nu är jag 45, men när jag blir sugen så ska här renoveras, men det är framtida tankar!!!!