Steam punk

Riktigt läckert =)
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

åhh steam Punk är verkligen ett hett ämne, men väldigt brett egentligen för du har som du säger det viktorianska steam punken som e någonstans mellan 1700 tal till slutet av 1800 talet. Allt innan Industrialismen kan man säga!
Men det är super snygg faktiskt, finns inredninstilar, Mode stilar ( detta är dock väldigt brett). Men du kan alltid kolla på Wild wild west så har du Steam Punk.
Men steam punk är faktiskt väldigt väldigt läckert ^^
Sen har du Cyperpunk som är ganska häftigt också, men då är det mer moderna gadgets som man kan kalla det. Och äldre klädstilar ^^ hehe
Skickar med en länk från Sci Fi bokhandeln i malmö's blogg http://sfbokhandelnmalmo.blogspot.com/search/label/steampunk
Finns mycket intressant att läsa där ^^hehe
Och välkommen får jag säga också :)
Medarbetare på Science Fiction

Åhh va inne på din sida och såg att du gillar teckning, du kan alltid gå in på Deviantart och söka på Steam punk då det är ganska mycket där, både tecknat till smycken och massor av andra saker också !
Vill ni läsa en bra steam-punk bok så läs The Difference Engine

Tack så mycket alla, har kollat runt lite och börjat skissa på någon form av steampunk inspirerad serie :D
Josefin
Medarbetare på Glamour I Fokus!
Steampunk tycker jag är en intressant genre. Tyvärr har jag inte läst så mycket av det, men min favoritwebserie Girl Genius är steampunk (och det är typ därifrån mitt intresse för genren kommer)
Bild i 3D. finn många sådana ifall man orkar leta

Shock har precis fått in en armbandsklocka och ett fickur som är steam punkinspirerat =)
Armbandsklockan kostar 2000:- medan fickuret går loss på "bara" 900:- ^^
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

#11: Ser kul ut men verkar något opraktisk
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kan den gamla filmen "Tidmaskinen" kallas för Steam Punk?
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!

Jupp, tror det ialla fall, även den nya som är lite mer Sci - fi.
Tror att dem gamla sci - fi författarna är mer steam punk, dem kallas ialla fall det i sci.fi bokhandeln. Så som Jules Verne och Mary Shelley dessutom.
Väldigt häftig stil ialla fall :)
Och sen har vi ju också Cyber punk, ganska häftig också, men den går mer ut på rave kläder , dreads med neaon färger osv. Och mer moderna futuristiska accessoarer som vi har idag.
#12 Haha, med lite fantasi så finns inget opraktiskt! Det är ju sci-fi för farao!
En serie som har mycket coola steam punk-detaljer och som dessutom är ganska bra är Warehouse 13. Säsong två har premiär 6 juli. Rekommenderas!